Blæser

Jeg målte lige på blæseren i min bærbare på tacho signalet..

så undrer jeg mig over det ikke er en fin 50/50 firkant eller små pulser..

I stedet er det 3-4 små hurtige pulser med 50/50 og så enlang puls der er ca
lige så lan som de 3-4 små hvor spændingen bare er vcc, og så fortsætter
det..

nogle der har en forklaring på dette fænomen ?

Kasper

Re: Blæser
Hejsa,

Jeg vil gætte på bios requester (enabler) hastighedssignalet med en given
periodetid.

Kan der undgås et lille effekttab i pull-up modstanden er dette jo sparet
til noget andet (sammen med den reducerede belastning af
signalkonditioneringssystemet - bios?).

/C

Re: Blæser

Men jeg satser jo meget på hall'en trækker den lan.. og signalet går høj så
det er ikke "pull op'en" der bliver fjernet somjeg ser det....

og gnd er til gnd, det er + den switcer på....

hmm.. kunne jo meget nemt være pga pwm'en at hall'en ikke virker når pwm
signalet er lavt... men der burde vel være en lyt i blæseren til at forsyne
det... ??

Kasper

Site Timeline