Bløde ledninger på loftet

Hejsa.
Jeg har lige et spF8%rgsmE5%l til panelet.
Jeg har trukket blF8%de ledninger fra en godkendt dE5%se(et gammelt
loftudtag) pE5% loftet, og ud til noget lamper der sidder oppe pE5% loftet
+spot.
Er det en ulovlig installation???
Med Venlig Hilsen.
MF8%fberg.

Re: Bløde ledninger på loftet

Hejsa.
Jeg har lige et spørgsmål til panelet.
Jeg har trukket bløde ledninger fra en godkendt dåse(et gammelt
loftudtag) på loftet, og ud til noget lamper der sidder oppe på loftet
+spot.
Er det en ulovlig installation???
Med Venlig Hilsen.
Møfberg.

Nej.

Børge

Re: Bløde ledninger på loftet

Forkert svar. Det skulle have været Ja, det er ulovligt.

Beklager, det gik for hurtigt.

Børge

Re: Bløde ledninger på loftet

Installatører over hele landet anvender i voldsom grad 3*1,5mm^2 PKAJ (blød
ledning) fra den orange PL-dåse og ud til de fastmonterede 230V spots.

Det er lovligt.

Såehh........

/Claus

Re: Bløde ledninger på loftet

-netop derfor: gå over i "dk.teknik.el", og spørg om de detaljerne...

Bo //

Re: Bløde ledninger på loftet
Hej ?

Prøv at spørge i dk.teknik.el og så forklar lidt
mere præcist hvad det er du har lavet.

Re: Bløde ledninger på loftet

Det skal endten være glansgarns (strygejerns) ledning eller silikoneledning
begge varmefaste og dimensioneret til strømmen.

http://cubus-adsl.dk /

ved ganateret/skriver noget om det.
Karsten H. (7870)

Ja

--
    Venlig hilsen
        Calle.

Re: Bløde ledninger på loftet

Lampen over mit spisebord hænger også i en blød netledning, som er forbundet
til et lampested i loftet, er den også ulovlig?
Jeg kender godt svaret, men undre mig over forskellen mellem min
spisebordslampe og det Møfberg har lavet.

Re: Bløde ledninger på loftet
Hej Allan

Møfberg snakker om "på loftet"

Re: Bløde ledninger på loftet

Jeps, men også om at den bløde ledning er tilsluttet et loftsudtag (hvilket
jeg læser som et lampsted i loftet, lige som i min spisestue).

Re: Bløde ledninger på loftet
Hej Allan

Jeg læser det som noget han har lavet oppe på loftet, altså
på bagsiden af udtaget.

Re: Bløde ledninger på loftet

Der er himmelvid forskel på, om det er noget  _over_  loftet eller _under_
loftet.
Karsten H. (7870)
Re: Bløde ledninger på loftet

Præcist: nogen kommer i himlen, andre kommer ned til konkurenten. Det
handler vel om brandsikkerhed ?

Bo //

Re: Bløde ledninger på loftet

Der er vist også forskel på hvad vi forstår ved "på loftet".
Jeg har f.eks. soveværelse og 2 børneværelser "på loftet".

I læser det som noget der ligger *over* loftet. Det kunne så ment også være
en ledning, der befinder sig *under* loftet, men er fastgjort "på loftet"
:o)

Re: Bløde ledninger på loftet

Lad så kalde etageadskillesen.:-)
Karsten H. (7870)
Re: Bløde ledninger på loftet

<Drillemode on>
Etageadskillesen er jo gulvet i mit soveværelse :-D
<Drillemode off>

Jeg er nu med på at I mener Møfberg har været oppe og rode i rockwoolen for
at trække en blød ledning ud af dåsen på den "forkerte" side, altså en fast
installation.

Re: Bløde ledninger på loftet

Jeg læser det nu somom der allerede var et gammelt loftudtag på loftet, og
han har nu trukket ledninger fra "den rigtige side" af det udtag, og så ud
til lamper på loftet. Dvs han har bare trukket bløde ledninger fra et
lampeudtag til en lampe, men "udendørs" fordi det er på loftet.

Mvh
Jacob

Re: Bløde ledninger på loftet

Ja, ja. Det skulle jo nødigt stige dig til hovedet.:-) Uden for der det vel
formodentlig et tag, hvor fuglene sidder - så det skider de på.:-)
Karsten H. (7870)

Re: Bløde ledninger på loftet

Jeg tvivler på at du får en bygningsingeniør med på at kalde et tag for
etageadskillelse ;o)

Site Timeline