Bits nippels bytes words

Hvad hedder en Nippel på dansk

På forhånd tak
Steen heide

Re: Bits nippels bytes words
Hejsa

Brystvorte ;o)

Nej, i skolen lærte jeg også at det bare hed en nippel... det danske
alternativ/oversættelse er vel også lidt upassende :)

/Brian

Re: Bits nippels bytes words

Det bliver lidt bedre, hvis man bruger den korrekte stavemåde.
Det hedder faktisk "nibble", og så bliver oversættelsen noget
i retning af "en lille bid".

Bytes kan godt oversættes til dansk. De hedder "oktetter".
Efter denne logik må "nibbles" vel så oversættes til "kvartetter".

Men det bedste er nok alligevel at lade være med at forsøge at
oversætte disse udtryk - så opstår der færrest misforståelser.

--
-- Torben.

Re: Bits nippels bytes words
Hej Torben,

Ja, lad os stryge kvartetterne ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Syntes nok det så lidt forkert ud.... men vi grinede nu stadig meget af
"brystvorte" da læreren prøvede at lære os lidt :)
Tak for en fin forklaring....

/Brian

Re: Bits nippels bytes words

bit hedder bit
byte hedder byte
word hedder word
nippel ved jeg ikke....
Hmm

Re: Bits nippels bytes words
:Den engelske version er nibble og vha Google fandt jeg denne link til
forklaring:

http://pt3.hunter.cuny.edu/tutorials/computer_basic/memory.htm

mvh Eric

Re: Bits nippels bytes words

word er normalt cpu'ens "naturlige" størrelse, ta' f.eks en ARM
der er et word 32bit, 16 bit er et halfword

-Lasse

Re: Bits nippels bytes words

Hej Lasse.

  Ikke rigtigt hvis du spørger INTEL, det var også derfor at jeg skrev
det i parantes. INTEL mener at et word er 16 bit :-(.

Mvh
  Klavs.

Site Timeline