bilstereo problemer

Jeg har en Peugeot hvor jeg er ved at installere en ny bilradio (en
Blaupunkt)....., men jeg kan ikke få noget lyd ud når jeg bruger bilens
ledsningsnet!
Hvis jeg sætter højttalerne direkte til radioen virker det fint.

Jeg har målt modstanden i ledningerne til højttalerne, og der er 125 ohm
modstand!!!
Går ud fra min eneste udvej er at skifte ledningerne??

/Rasmus

Re: bilstereo problemer

Mon ikke det er de forkerte ledninger du har fat i ?

Re: bilstereo problemer

Nope...., jeg bruger de originale stik og ledninger som sidder i bilen.
Jeg har fat i hver sin ende af ledningerne og kan måle at det fra stikket
som skal ind bag i radioen og stikket som skal sidde på højttaleren er ca
125 ohm i modstand.

Kan det skyldes dårlig forbindelse i stik undervejs??....., ledningnettet er
samlet med et stik mellem karossen og døren.

/Rasmus

Re: bilstereo problemer

Har du samme fejl i begge sider ? Hvis ikke så er det jo nok en fejl i det
stik.

Re: bilstereo problemer

I den anden side tror jeg slet ikke der forbindelse, men har ikke fået
kigget så meget på det endnu
Hvad er godt at rense stikket med?, noget spray?, eller skal det skiftes?

....måske det er en bedre ide bare at trække nogle nye ledninger og gå uden
om stikket.

/Rasmus

Re: bilstereo problemer
hvad med at tjekke om klovnen har koblet højtaler minus til stel på bilen?
Der er nogle som sparer lidt på kabling på denne måde....ouch!