Bilstereo fra tyskland??

Jeg ved ikke rigtig om jeg er kommet det rigtige sted hen, men jeg prøver.
Jeg overvejer at købe en Blaupunkt Daytona mp53 evt i tyskland hvor jeg kan
købe den til ca 1525kr incl fragt, men kommer der dansk moms oven i dette
beløb når den indføres til Danmark??? Den kan købes hos Shopman.dk til ca
1725, ville det være en bedre ide?? Håber der er nogle med et par gode
erfaringer.
Simon.

Re: Bilstereo fra tyskland??

Måske ville det være bedre i dk.trold.og.skvat?

Så vidt jeg husker så skal du betale tysk moms så længe virksomheden
ikke sælger voldsomt meget til Danmark, men hvis de har mange danske
kunder bliver der opkrævet dansk moms.

Re: Bilstereo fra tyskland??

Se diskutioner i dk.forbruger.

Nej, shopman er en dårlig ide, de tjener penge på at du ikke tør trykke
på "køb" på den tyske hjemmeside.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Bilstereo fra tyskland??
Hej

Der er kommer ikke dansk moms, told eller andet på varer købt i Tyskland.
Du skal betale Tysk moms.
Postordre indenfor EU virker på samme måde, som var du en almindelig kunde
der gik ind i butikken og købte varen - du betaler varens pris incl. moms og
det er det.

.....Dette kan på mange varer betyde en stor besparelse i forhold til de
danske priser, idet momsen f.eks i Tyskland jo er meget lavere...men det
lader også til at mange danske forhandlere har en tendens til at gange med
et for stort tal, i forhold til det de tyske kolegaer gør,  når de beregner
fortjeneste.

Vi er derfor mange der køber ind i Tyskland, UK, B...o.s.v.

Søren

prøver.
kan
dette

Re: Bilstereo fra tyskland??

Kommer an på hvor meget den pågældende forretning sælger til danske kunder.

Hos thomann.de skal du for eksempel betale dansk moms.

Mvh

John

Re: Bilstereo fra tyskland??

Som regel ikke, men har forretningen omsætning til Danmark over et vist
beløb skal man.

Ja ca 10 %

Nej, totalt afsporet debat. Tyske importører kan købe støre mængder
varer hjem og dermed få større rabat. Så sammenligner man typisk den
laveste tyske pris med en danklistepris i nærmeste butik. Der findes
også lavprisinternetbutikker i Danmark der kan gøre tyskerne kunsten
efter - undtagen de sidste 10 % moms.

Vil du for øvrigt ikke godt lære at citere på usenet indlæg. Du svarer
mig, som udemærket kender reglerne og ikke Simon som spurgte.

Se evt lidt på usenet.dk

det er Modelbane Europas hjemmeside