Bilradio i drivhuset

Jeg har efterhånden en del bilradioer liggende i skuret og får næppe
nogensinde taget mig sammen til at afhænde dem. Hvis jeg nu gerne vil have
en af dem til at spille i drivhuset, hvordan moser jeg så den rette mængde
strøm ind i den?

Bilbatteri + etellerandet transmogrifstik, billader + etellerandet
transmogrifstik, enelleranden transformer + etellerandet transmogrifstik,
eller . . .???

KISS! Jeg er ikke meget bevendt i forbindelse med elwattohmogandenel.

--
vh           ¸.·´¯)
)><((((º>     ´Torben Abildgaard

Re: Bilradio i drivhuset
Hej Torben

En KISS løsning er en 230VAC til 12VDC omformer med cigartænder stik
på forsiden. Kn købes hos elektronikforretninger og autoudstyrsforretninger.

Mvh Max

Re: Bilradio i drivhuset

Finder en 10 volts transformer med masser af ampere til rådighed (minimum
5A, hvis du skal spille højt).
En diodebro der kan holde til de samme amperetal og en kondensator på 4700uF
/ minimum 25 volt

Du har nu bygget en 12 volts forsyning - som du selvfølgelig kunne have købt
færdig.

Du kan også tage et bilbatteri og en billader.

Forbindelserne er ikke til at sige noget om, med mindre du ryster op med
nogle fabrikanter og typenumre.

Klaus

Re: Bilradio i drivhuset

hehe.....skummelt:-)

MVH
  Thomas

Re: Bilradio i drivhuset

Hvis du også har en gammel PC stående, sidder der en OK strømforsyning i,
som dog sagtens kan køres i knæ, hvis du er "lydtryksnarkoman"....

Mvh. Mikael Kristiansen

Re: Bilradio i drivhuset
Og husk så lige at et drivhus er et fugtigt rum, med de krav det stiller til
el-installation.

Børge Larsen