Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Hej NG, jeg leder efter et færdigt, billigt RS422/485 PCI kort eller
USB<->RS422/485 konverter der skal kunne køre med 430 kbps, gerne mere.
Er der nogen der kender et sted hvor sådanne findes? Det billigste PCI
kort jeg har funder er 140$, mens USB-adapteren koster 130$. Med
told/moms bliver det lige krydret nok...

Med venlig hilsen Preben

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Kig et par dage tilbage i gruppen, der er noget om RS485
Du kan også kigge ved www.danbit.dk de har RS485 interfaces, men de er
normalt ikke billige.

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Det er hurtigt! Jeg tror umiddelbart det billigste er en hurtig RS232 og så
en (hjemmebygget) konverter...

Min usb-dims kører imidlertid max 115K...
/Anders

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Jeg har kun haft held med at køre 230kbps (og under) ordenligt med RS232
(og det med over115k-driveren der kan findes et eller andet sted på
nettet), men det kommer sikkert meget an på den UART der sidder i
computeren/IO-kortet. Desuden begynder de 16 (?) bytes i FIFO'en vel at
blive en smule i den lave ende ved de hastigheder? Der plejer at være
lidt mere i USB-controllere.

På Dontronics har de en USB<->seriel der kan køre ~3Mbps til ~30$, men
jeg ville nu helst have noget færdigt. :-)

Med venlig hilsen Preben

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Jepper, desværre ikke nogen produkter der kunne køre med 430kbps... :-/

Det "billigste" jeg fandt var 808 kr ex. moms... Men ok, så er det jo
dansk... :-)

Med venlig hilsen Preben

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

http://www.danbit.dk/produkter/1408.phtml
det er nok billigere
359.- eller 709.- hvis den skal være med optokobler ( og det er + moms)

--
/carsten

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Mjah, desværre er det kun op til 230kbps ("Kommunikationshastighed
mellem 300 og 230.000 bps")

Med venlig hilsen Preben

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Man bliver næsten nysgerrig: Hvad skal du bruge den slags hastigheder til?
Og hvorfor ikke 802.3 (ok det er kun 100m) så?
/A

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Jeg har nogle motorer jeg skal styre hurtigt.

Afaik ikke så nemt at interface til... :-) Min MCU har i forvejen en
indbygget UART... Man er vel doven... :-)

Med venlig hilsen Preben

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?
til?

OK:
https://www.kanda.com/shopnav/shop.php3?bc=direct&bw=/products/ASIX/UMS1.htm
http://www.pic-tools.com/usb_mod.htm
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/tusb3410.html

Tjek evt (manglende data):
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ctrl/ctrlusb3/kabel9990.html
http://www.deal.dk/vareinfo.asp?vare27%2
http://www.silicon.dk/page172.asp?grp=KABUS #

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Jojo, disse ville uden tvivl kunne gøre det. Jeg har selv tænkt mig at
bruge FTDI chippen senere hen, men lige nu ville jeg helst bare have
noget fikst og færdigt. :-)

Igen det der med fikst og færdigt. :-) Hvis jeg alligevel skulle addere
noget 485 driver, ville jeg nok bruge FTDI-chippen og lave det hele, så
kan jeg nå op på 2-3 Mbps... :-) Men takker for linksene... Irriterende
at 422/485 er så dyrt...

Med venlig hilsen Preben

Re: Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

I øvrigt kan jeg anbefale varianten fra DonTronics,
http://www.dontronics.com/giga.html da man så undgår at skulle sætte USB
connector på... :-) Naturligvis ikke nødvendigvis en fordel... :-)

Med venlig hilsen Preben

Site Timeline