billigt netkort-løsning

Hej,

Jeg har bygget et lille print med en AD-converter (atmel-avr-et-eller-andet,
programmeret med bascom avr.) der fortæller om temperaturen i min
akkumoleringstank til min centralvarme (ja - kald mig bare nørd).
Outputtet er via en seriel port til min Linuxserver der laver en statistik
som jeg ser via en browser.

Jeg ville gerne på en BILLIG måde have webserveren direkte sammen med min
ad-konverter - altså et lile print med netkort osv.

Nogen ider til en billig måde ? helt ikke SMD-komponenter da de som regel
både er dyre, og ikke nemme at lode....

/Hans-Henrik Andresen.

Re: billigt netkort-løsning
hej

et lille tcp-ip project paa http://www.dunkels.com/adam/uip/ og saa kan du bare
det hele.....*S*...
/f

Re: billigt netkort-løsning
(atmel-avr-et-eller-andet,

www.cygnal.com - de har en 8051 kompatibel core, med ethernet server

Silabs har overtaget dem. Se denne side:

http://www.silabs.com/products/microcontroller/applications.asp

http://www.silabs.com/products/pdf/an133rev1_1.pdf

Cheers

Klaus

Re: billigt netkort-løsning

(atmel-avr-et-eller-andet,

Hejsa

Kan du ikke smide diagrammet på en side hvor jeg kan se det, jeg har lidt
problemer med at styre mit koks på den her tid af året, nåede 115 C i
forgårs med død pumpe til resultat (så er det jo heldigt man har monteret en
pumpe til backup.....lidt surt den ikke ville starte, klokken 3 om natten
måtte jeg så til at skifte kondensator i en cirkulationspumpe )

Kenneth

Re: billigt netkort-løsning
Hej,

Jeg skal se om jeg kan finde det ...... det er MEGET lang tid siden jeg har
lavet det.

/HHA