Billigste måde at få et 230v lyssho w?

På mit kollegie-køkken har vi en C64 stående, som via et hjemmelavet
program laver forskellige lys-sekvenser som via parallelporten får en
Brinck Br508a (8 triac-udgange) til at styre nogle gamle trafiklys...

Men vi talte om at vi gerne ville have endnu mere lysshow derud, og jeg
ville høre hvordan man billigst får fat i noget 230v lysstyring, enten
musikstyret eller bare selvkørende - hvis man køber endnu et brinck-sæt,
kommer det jo til at koste over 500 kr hvis man skal have kasse, stik,
PSU osv til det...

Det må da kunne gøres billigere, men hvordan?

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Re: Billigste måde at få et 230v ly sshow?

loppemarked...

Bo //

Re: Billigste måde at få et 230v lysshow?

Det kan det også, hvis du lader være med at købe det som byggesæt. Køb
komponenterne i løs vægt, lav dit eget print og selv bukker et kabinet af
alu- eller akrylplader.
Det billigste er at købe et færdigt lysshow i Bilka eller en
legetøjsforretning. I dag er det desværre sådan at det sjældent kan betale
sig at lave ting selv ud fra en økonomisk betragtning, det skal være fordi
man syntes det er sjovt.

Re: Billigste måde at få et 230v lysshow?
Hej Esben

Min kone har købt et til sønnen på et skrammel marked
her i weekenden, 3 boxe med farvede spots i, og en
styreenhed, det er lydstyret og fungere OK, og alle
spots er OK. Hun gav 75 kr, for det hele.

Mvh Max

Re: Billigste måde at få et 230v lysshow?

Prøv at sætte en glimtænder fra et lysstofrør i serie med en af dine lamper
og se effekten!
Det kan da kaldes billigt og selvkørende.

/Morten

Re: Billigste måde at få et 230v ly sshow?

så skal man spille MEGET højt, for at det har nogen virkning. Ellers
blinker det jo bare.

Bo //

Re: Billigste måde at få et 230v lysshow?

lamper

Hmm. hvis nu en glimttænder kunne køre i atmosfærisk luft, kunne man jo
bruge basportens luft til at "blæse" gnisten ud, ligesom på de gamle S-tog
;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Billigste måde at få et 230v lysshow?

den er jeg ikke gammel nok til at kende. forklar venligst.

Jacob

Re: Billigste måde at få et 230v lysshow?

S-tog

I praksis virker det ikke, for en glimlampe fungerer ikke i atmosfærisk luft
ved atmosfærisk tryk.

Det var mest ment som en munter bemærking om tog, da den kære Bo har en
svaghed for sådanne køretøjer på jernhjul.

Men på nogle af den gamle S-tog, brugte man trykluft til at blæse, gnisten
der dannedes ved afbrydelse af kørestrømmen (1500VDC), ud så kontakterne
ikke blev svedet.

Hvis du vil læse om togteknik kan jeg anbefale news:dk.fritid.jernbaner hvor
jernbaneentuisasterne holder til.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Billigste måde at få et 230v lysshow?

For nu at følge en god gammel skik, så vil jeg svare på noget andet end
du spørger om og anbefale at du gemmer din gamle brødkasse væk og i stedet
kigger på et plugin til winamp, for eksempel det her:
http://www.discolitez.com /

Tomas

Re: Billigste måde at få et 230v lysshow?
Hejsa
købte sidste år et Komplet 3-kanals lysshow  inc. pærer  til 299 kr. ved
t-hansen
til sønnike i julegave. han har det endnu og det virker stadig fint
Jeg har lige kikket på deres hjemmeside og de har stadig lysshowene til
samme pris

Sættet består af en styreenhed og 3 lampemoduler inkl. 3 farvede disco pærer
i farverne gul, rød og grøn.
Styreenheden har 2x3 udgange og musiksensor med justerbar følsomhed overfor
bas, mellemtone og diskant.

flere enheder kan bygges sammen ligesom placeringen af modulerne kan
varieres.

Hvert modul måler 106 mm i bredden.

Tilsluttes 230V.

Venlig Hilsen Frits Mikaelsen

Re: Billigste måde at få et 230v lysshow?
hovsa prisen er "kun" 249 kr.  se link.
http://www.thansen.dk/product.asp?c61%7742880&n70%2577206&pn70%2589706

Frits Mikaelsen

Site Timeline