Billige steppere?

Nogen der ved hvor man kan købe billige bipolar 1,8grads steppere ?

m.v.h.
Lasse

Re: Billige steppere?

Et af de mange surplus steder på nettet? Allelectronics.com?
Men hvis ikke du skal bruge nogle stykker bliver du rippet i porto!

/A

Re: Billige steppere?

Prøv at søge på ebay - der er en del forskellige til ca. 3-4$/stk

Mvh KS

Re: Billige steppere?

Hvor mange ?
Hvilket moment ?

Re: Billige steppere?
Jeg mangler også 3 stk til et lille CNC projekt jeg har stående og flyde,
hvis du har noget på "tilbud" så hører jeg da også gerne fra dig.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Re: Billige steppere?

Købte du ikke stepmotordrivere via qxl for nogen tid siden?

Stepmotorer i de lidt tungere klasser er svære at opspore til fair priser.
Har ofte gået på jagt efter dem i gamle kopimaskiner, men meget ofte er der
tale om 5fasede motorer der, og det har jeg ikke en driver til...:-(

Mvh
Henrik

Re: Billige steppere?

Nemli ja, kunne ikke lige dy mig da jeg så prisen, men jeg mangler stadig
stepper motorene, jeg har godt nok en del liggende som er rippet fra
kopimaskiner, printere, m,m, men jeg vil helst have 3 ens, og gerne med et
større moment end dem som jeg har "klunset" mig til.
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Re: Billige steppere?

Har du fået de drivere til at fungere med softwaren, eller klipper du dig
ind på DIR og CLK signalerne direkte?

Plus, hvilken software regner du med at bruge til din maskine?

Mvh
Henrik

Re: Billige steppere?
Tror bare jeg går direkte på GS-D200 power boksen og udelader C200 styringen
for at gøre det let. Programmer er der rigtig mange af og jeg har slet ikke
fået bestemt mig endnu,men et som Mach1Mill fra ArtSoft
http://www.artofcnc.ca/ syntes jeg ser interessant ud, og med den lave kurs
er de $ 149.- lige til at overkomme, men om det bliver det endelige valg ved
jeg ikke endnu.

Er du også i gang med noget lignende ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

stadig
et

Re: Billige steppere?
styringen
ikke
kurs
ved

Ja, nu ved jeg ikke lige hvad du er ved at lave, men jeg har to projekter på
bedding.

det ældste projekt er en CNC styret plasmaskærer, og jeg har stortset hele
maskinen færdig, dog pakket ned i kasser grundet massivt problem med at
finde godt og egnet software. Gerne uden den store udskrivning.

Dernæst er der lige påbegyndt en mindre fræser, bordplan 350x600x200mm, som
jeg dels samler stumper til, dels bygger på når tiden er til det. Også her
mangler jeg software. Der er jo nok software, men vil helst undgå at spilde
alt for mange penge på fejlindkøbt software, så en demo, eller selvf gerne
en freeware version ville være godt. Der er også et økonomisk aspekt i det
jo....

Har du haft driverne i funktion, hvis ja, hvilken maxfrekvens kan du så nå
med de motorer du bruger, og hvor har du skaffet motorer fra?
Mit plasmabord skal jo kunne køre ganske stærkt, opimod en maxfart på
+100mm/sek, så store steppere er en nødvendighed. Dog har jeg et meget let
kørende bord, men farten skal være der alligevel.

Mvh
Henrik

Re: Billige steppere?
Det er en lille CNC styret fræser på ca 50 x 40 cm, jeg har slet ikke
monteret motorer eller styring endnu så jeg har ingen erfaring med hverken
programmer eller drivere, og selve maskinen står bare og samler støv,
desværre.

På liket til Mach 1 Mill kan du downloade en prøve version af deres
software, der er lidt af hvert, måske der også er noget du kan bruge.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

som
spilde

Re: Billige steppere?

Ikke lige pt (tror jeg nok) Flå en håndfuld printere fra hinanden og du
har steppere......

Re: Billige steppere?

Jeps ! dem har jeg også masser liggende af, men de er desværre ikke kraftige
nok, jeg vil også helst have 3 ens til projektet.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.             http://home6.inet.tele.dk/moppe

Re: Billige steppere?

Et par stykker til test i første omgang, efter test skal jeg bruge omkring
100stk.

Ingen betydning. (de skal trække en rund glas skive)

Hvad der er vigtigt er at den er uhyre støjsvag dvs. gerne med glidelejre og
med 1,8G/step.

Det skal være bipolar med 4 ledninger.

nogen bud ?

M.v.h.
Lasse

Re: Billige steppere?

Ikke lige pt.

Re: Billige steppere?

Jeg tror da måske godt jeg kan finde 2 ens brugt, men er ikke lige læar over
om de er be/uni polar

Kasper

Re: Billige steppere?
Prøv cemo electric.