Billige solceller hvor ?

Hej.

Leder lidt efter en solcelle, ca 12 V 7-10 watt. (muligvis kan 5 W gå an). Men hvor finder jeg en sådan billig ? Har luret på ebay i tyskland og england, men syntes ikke der var noget billigt.

Nogen der har links til nogle shops ? Eller har noget liggende i gemmerne :P

--
www.fidolinux.dk
UIN: 44387189

Hej!

Solceller koster ca. 40-50kr/Wpeak.

-

Amorfe solceller FEE 07-12 (455kr):

Amorfe solceller KONCAR 8W/12V (507kr) længere nede:

-

Du kunne købe sådan en på 10Wpeak:

10W/12V ETSolar ET-M53610 Monocryst (515kr ca. 50kr/Wpeak):

-

Test:

Characterisation of PV modules of new generations : results of tests and simulations:

kopi:

hilsen

Glenn

Reply to
Glenn Møller-Holst

In news:48e7d5de$0$56778$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk - Fidolinux.dk skrev

Solarland monokrystalinsk solpanel type SLP 10- 12 volt 10 watt

- 36 solceller monteret i eloxeret aluminiumsramme. Pris: DKK 420,00 - På lager til omgående levering.

Jan Rasmussen

Reply to
Jan Rasmussen

:P Du kan også bare selv lave et panel, hvis du gider..

-- Med Venlig Hilsen Johannes

Reply to
Johannes

Det er nok liiige en presser ;)

Reply to
Fidolinux.dk

En spøjs historie du skal have med for inspirationens skyld. Jeg har jagtet kasserede solcelle-havelamper med polykrystallinske celler af en vis fornuftig størrelse. (Glem alt om lamperne fra Jysk sengetøjslager - der er sparet for meget.)

Det startede med at jeg fik en defect lampe forærende og legede lidt med solcellen - og pludselig havde jeg bygget et panel med med solceller fra ca 15 lamper. - Dels fra genbrugsstationen, dels købt i Harald Nyborg.

De solceller jeg fik samlet er 4 eller 8 serie-forbundne enkelt-celler hver med et samlet areal ca 25 cm2. De er sat sammen i strenge med 40 enkelt-celler og det panel på størrelse med et A4-ark jeg fik bygget giver ca 200mA og ca 20 volt i solskin. Strømmen kan øges til ca 300 mA ved at stille det op ad en hvid flade der kan reflektere mere lys ind på panelet. Alt i alt nok til at holde et par Gel-accu'er opladet til en amatørradiostation.

Jeg indrømmer gerne at det er meget alternativt men dengang for 5 - 7 år siden var solpaneler mindre udbredte end idag.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen