Billige solceller hvor ?

Hej.

Leder lidt efter en solcelle, ca 12 V 7-10 watt. (muligvis kan 5 W gå an).
Men hvor finder jeg en sådan billig ?
Har luret på ebay i tyskland og england, men syntes ikke der var noget
billigt.

Nogen der har links til nogle shops ? Eller har noget liggende i gemmerne :P

--
www.fidolinux.dk
UIN: 44387189

Hej!

Solceller koster ca. 40-50kr/Wpeak.

-

Amorfe solceller FEE 07-12 (455kr):
http://kerychip.dk/oscommerce_st/catalog/index.php?cPath21%_23

Amorfe solceller KONCAR 8W/12V (507kr) længere nede:
http://kerychip.dk/oscommerce_st/catalog/index.php?cPath21%_23

-

Du kunne købe sådan en på 10Wpeak:

10W/12V ETSolar ET-M53610 Monocryst (515kr ca. 50kr/Wpeak):
http://kerychip.dk/oscommerce_st/catalog/index.php?cPath21%_86

-

Test:

Characterisation of PV modules of new generations : results of tests and
simulations:
http://www.ecn.nl/library/reports/2000/c00067.html
kopi:
http://www.kerychip.dk/C00067.pdf

hilsen

Glenn

Re: Billige solceller hvor ?
Fidolinux.dk skrev

http://stratosol.eu/product.asp?product16%3
Solarland monokrystalinsk solpanel type SLP 10- 12 volt 10 watt
- 36 solceller monteret i eloxeret aluminiumsramme.
Pris: DKK 420,00 - På lager til omgående levering.

Jan Rasmussen

Re: Billige solceller hvor ?
:P
Du kan også bare selv lave et panel, hvis du gider..

http://www.instructables.com/id/DIY-Solar-Panel /

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: Billige solceller hvor ?

Det er nok liiige en presser ;)

Re: Billige solceller hvor ?

En spøjs historie du skal have med  for inspirationens skyld.
Jeg har jagtet kasserede solcelle-havelamper med polykrystallinske
celler af en vis fornuftig størrelse. (Glem alt om lamperne fra Jysk
sengetøjslager - der er sparet for meget.)

Det startede med at jeg fik en defect lampe forærende og legede lidt med
solcellen - og pludselig havde jeg bygget et panel med med solceller fra
ca 15 lamper. - Dels fra genbrugsstationen, dels købt i Harald Nyborg.

De solceller jeg fik samlet er 4 eller 8 serie-forbundne enkelt-celler
hver med et samlet areal ca 25 cm2.
De er sat sammen i strenge med 40 enkelt-celler og det panel på
størrelse med et A4-ark jeg fik bygget giver ca 200mA og ca 20 volt i
solskin. Strømmen kan øges til ca 300 mA ved at stille det op ad en hvid
flade der kan reflektere mere lys ind på panelet.
Alt i alt nok til at holde et par Gel-accu'er opladet til en
amatørradiostation.

Jeg indrømmer gerne at det er meget alternativt men dengang for 5 - 7 år
siden var solpaneler mindre udbredte end idag.

/Lars

Site Timeline