Billige ringkernetrafoer, hvor ?

Jeg mangler en stribe ringkernetrafoer, men jeg er sku ret overrasket over
de uhyrlige priser hos de gængse leverandører ( Elfa, RS mfl. )..

Er der nogen, som kender til firmaer/ privatpersoner, som handler med
restlagre ( surplus ) indenfor denne kategori?

/peter

Re: Billige ringkernetrafoer, hvor ?

lidt om hvor stor effekt ?
-antal ?

så kan man måske svare mere præcist

Bo //

Re: Billige ringkernetrafoer, hvor ?

2*25V, 200-500VA, er dog rimeligt fleksibel mht. spænding..

styktal kommer an på prisen, men som udgangspunkt omkring 1000VA ialt indtil
videre..

Hvis prisen er god kunne jeg da nok aftage et større læs..

/peter

Re: Billige ringkernetrafoer, hvor ?

Har du forsøgt Hennings Electronic ved Silkeborg: Tlf 86846022
Han har tit mange spændende ting på lager!

Re: Billige ringkernetrafoer, hvor ?
Hej Peter

Jeg er egentlig overrasket over hvad priser man kan få fremstillet
trafoer til, jeg køber en del speciallavede modeller og prisen ligger
ofte på et ret lavt niveau syntes jeg.

F.eks. 24 VAC / 300 VA med indbygget termosikring, flere primærviklinger
og støbt på en fod så den nemt kan skrues fast koster omkring 300 kr.
at få lavet hos http://www.ulveco.dk /

Mvh Max

Re: Billige ringkernetrafoer, hvor ?
Hej Peter.

Skal det være ringkerne du skal bruge.

Jeg ligger inde med E kerner 0-24-27 volt 300 w  + vistnok nogle på 500 w.

Det er gode trafoer, som er driftsikre, og kan klare det de lover, altså
overdimensioneret med hensyn til trådtykkelse.

De er i Nykøbing Mors, og de er tunge.

Claus

 http://www.ulveco.dk /

Re: Billige ringkernetrafoer, hvor ?

Det var da egentlig ikke så slemt.. Går ud fra at den pris er excl. moms?`

Nogen nedre grænse for styktal ?..

Ville være lidt kedeligt at skulle bestille 50 stk :-)

/peter

Re: Billige ringkernetrafoer, hvor ?

Ja, naturligvis er det netto pris, sorry.

Ja, det er der sikkert, men mon ikke at den kan aftales til at være
en 10 stykker uden det påvirker prisen helt vild.

Forøvrigt er http://www.vrt-transformer.dk/ også en leverandør jeg
kan anbefale til små serier til små penge.

Mvh Max

Re: Billige ringkernetrafoer, hvor ?

Jeg syntes http://www.el-supply.dk/ er ret billige, f.eks. 2x35 volt, 300VA
for 239,- ex. momme
En 500VA koster 299,- ex. momme.

BTW: Hvis det er til Chipamps, er det slet ikke nødvendigt med så mange VA,
200 burde nemt kunen gøre det, bedømt efter folks eksperimenter på
nettet.....

Mvh.
Buhl

Re: Billige ringkernetrafoer, hvor ?