Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Min Blaupunkt CDC-A05 (10 CD-changer) trænger vist efterhånden til en frisk laserdiode.

Sidste år fk jeg atter liv i spilledåsen ved at pudse dioden med en vatpind og isopropanol og den spiller da stadig hvis den ellers ikke er for varm. Parkering i solen gør at hjemmebrændte skiver ikke kan læses.

Sidste år ringede jeg til en biks i Århus (Blaupunkt eksperter) som gerne ville reparere spilledåsen og som i øvrigt mente at jeg skulle lade samtlige motorer deri udskifte samtidig med laseren. Pris: Noget i retning af hvad en ny CD-changer ville koste - Desværre ville en ny CD-changer ikke kunne kobles på min Blaupunkt Hamburg RCM 104.

Direkte adspurgt om reservedelenes pris blev jeg mødt med et exorbitant beløb som dødsdømte projektet.

Kender nogen af de herrer her i news://dk.teknik.elektronik en leverandør af slige stumper som ikke forventer at jeg sponsorerer chefens nye Audi A6?

Mvh Claus

Reply to
Claus Nygaard-Pedersen

Claus Nygaard-Pedersen skriver:

Bosch på grenåvej ??

Næh, men evt en komplet changer ? Jeg har vidst ikke fået solgt den gamle.... Kan det passe at den er en

7-8 år gammel ? Jeg har vidste en 104'er med defekt display.

Tjah. 676.- incl. moms for laseren hvis der ikke skal stå "BLAUPUNKT" på æsken den kommer i. Skal der det hedder det 1627.-

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

gerne

samtlige

hvad en

Jep!

leverandør af

Hvad skal den koste?

Jep. Den 26. juni bliver den 8 år.

Gad vide om det er en generel fejl ved dem? Min 104'er mangler en lodret streg i displayet.

Mvh Claus

Reply to
Claus Nygaard-Pedersen

Claus Nygaard-Pedersen skriver:

Hvad syntes du ??

Er en tusse for meget ??

Det er det. Displayet er forbundet til printet med en form for fladkabel der sidder i klemme for at opretholde forbindelserne. Man kan få et nyt display for en 5-600 kr.

Jeg fik mig en nyere radio med changer i stedet (skyline serien) for 3 år siden.

"Ole Geisler" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

frisk

af

Se det lyder som en meget flot æske, men måske jeg ikke har brug for den ;) Laseren derimod lyder helt fin!

Hvad mener en fejlfinder af Guds naade om anbefalingen med at udskifte samtlige motorer samtidig med laseren?

Mvh Claus

Reply to
Claus Nygaard-Pedersen

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Lyder af meget for en 7-8 år gammel spilledåse - Jeg overvejer lige om en rep. ikke er bedre.

Hvad mener du i øvrigt om rådet om at skifte samtlige motorer samtidig med laseren?

Har du rodet med at udbedre denne fejl? Altså bortset fra at skifte hele skidtet? - 5-600 for at få en streg tilbage i displayet lyder ikke som en investering jeg satser på.

Tjah... Eneste minus ved 104'eren er at displayet er blevt ridset og så selvfølgelig den lodrette streg.

Changeren derimod er ved at blive noget anstrengende at leve med.

Mvh Claus

Reply to
Claus Nygaard-Pedersen

Ikke umiddelbart. Men spindelmotoren _måske_ - men jeg ville ikke gøre det.

--
[...]

Godt så..... Den laserdiode i den knap så fancy æske til 676,- Hvordan og hvor køber jeg den?

Mvh Claus

Reply to
Claus Nygaard-Pedersen

Mail.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!
Reply to
Ole Geisler

Claus Nygaard-Pedersen skriver:

Så 600-800 ?

Pas, det har jeg ingen mening om.

Ja og der er kun udskiftning ! Det er noget med lim og sådan

LOL

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Tak for tilbuddet men jeg har besluttet at købe en ny diode fra Ole Geisler.

Mvh Claus

P.S. Hils søster Pia ;)

Reply to
Claus Nygaard-Pedersen

Claus Nygaard-Pedersen skriver:

Okay - komemr du på andre tanker så ved du, hvor den er.

Jo tak Er du Claus Nygaård fra Haslund ???

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Ja det skulle jeg mene - Godt nok ved at være mange år siden adressen var der, men jep!

Mvh Claus

Reply to
Claus Nygaard-Pedersen

Claus Nygaard-Pedersen skriver:

Hold da op, det er mange år siden. Lillebror Tommy var årgangen ældre end mig og du hængte ud med Troels (bor i Silkeborg med Kirsten Baadsgård) og "Gormers" (Peter Gregersen).

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

var

Jepper... Hører at søster ikke er flyttet så langt hjemmefra og har fået familie?

Jep, Værum.....

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside: