Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Min Blaupunkt CDC-A05 (10 CD-changer) trænger vist efterhånden til en frisk
laserdiode.

Sidste år fk jeg atter liv i spilledåsen ved at pudse dioden med en vatpind
og isopropanol og den spiller da stadig hvis den ellers ikke er for varm.
Parkering i solen gør at hjemmebrændte skiver ikke kan læses.

Sidste år ringede jeg til en biks i Århus (Blaupunkt eksperter) som gerne
ville reparere spilledåsen og som i øvrigt mente at jeg skulle lade samtlige
motorer deri udskifte samtidig med laseren. Pris: Noget i retning af hvad en
ny CD-changer ville koste - Desværre ville en ny CD-changer ikke kunne
kobles på min  Blaupunkt Hamburg RCM 104.

Direkte adspurgt om reservedelenes pris blev jeg mødt med et exorbitant
beløb som dødsdømte projektet.

Kender nogen af de herrer her i news://dk.teknik.elektronik en leverandør af
slige stumper som ikke forventer at jeg sponsorerer chefens nye Audi A6?

Mvh
Claus

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Bosch på grenåvej ??

Næh, men evt en komplet changer ?
Jeg har vidst ikke fået solgt den gamle.... Kan det passe at den er en
7-8 år gammel ? Jeg har vidste en 104'er med defekt display.

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?
gerne
samtlige
hvad en

Jep!

leverandør af

Hvad skal den koste?

Jep. Den 26. juni bliver den 8 år.

Gad vide om det er en generel fejl ved dem? Min 104'er mangler en lodret
streg i displayet.

Mvh
Claus

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Hvad syntes du ??

Er en tusse for meget ??

Det er det. Displayet er forbundet til printet med en form for fladkabel
der sidder i klemme for at opretholde forbindelserne. Man kan få et nyt
display for en 5-600 kr.

Jeg fik mig en nyere radio med changer i stedet (skyline serien) for 3
år siden.

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Lyder af meget for en 7-8 år gammel spilledåse - Jeg overvejer lige om en
rep. ikke er bedre.

Hvad mener du i øvrigt om rådet om at skifte samtlige motorer samtidig med
laseren?

Har du rodet med at udbedre denne fejl? Altså bortset fra at skifte hele
skidtet? - 5-600 for at få en streg tilbage i displayet lyder ikke som en
investering jeg satser på.

Tjah... Eneste minus ved 104'eren er at displayet er blevt ridset og så
selvfølgelig den lodrette streg.

Changeren derimod er ved at blive noget anstrengende at leve med.

Mvh
Claus

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Så 600-800 ?

Pas, det har jeg ingen mening om.

Ja og der er kun udskiftning ! Det er noget med lim og sådan

LOL

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Tak for tilbuddet men jeg har besluttet at købe en ny diode fra Ole Geisler.

Mvh
Claus

P.S. Hils søster Pia ;)

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Okay - komemr du på andre tanker så ved du, hvor den er.

Jo tak
Er du Claus Nygaård fra Haslund ???

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Ja det skulle jeg mene - Godt nok ved at være mange år siden adressen var
der, men jep!

Mvh
Claus

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Hold da op, det er mange år siden. Lillebror Tommy var årgangen ældre
end mig og du hængte ud med Troels (bor i Silkeborg med Kirsten
Baadsgård) og "Gormers" (Peter Gregersen).

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?
var

Jepper...
Hører at søster ikke er flyttet så langt hjemmefra og har fået familie?

Mvh
Claus

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Jep, Værum.....

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?
On Mon, 31 May 2004 22:06:33 +0200, "Claus Nygaard-Pedersen"

Tjah. 676.- incl. moms for laseren hvis der ikke skal stå "BLAUPUNKT"
på æsken den kommer i. Skal der det hedder det 1627.-

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Se det lyder som en meget flot æske, men måske jeg ikke har brug for den ;)
Laseren derimod lyder helt fin!

Hvad mener en fejlfinder af Guds naade om anbefalingen med at udskifte
samtlige motorer samtidig med laseren?

Mvh
Claus

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?
On Tue, 1 Jun 2004 22:45:42 +0200, "Claus Nygaard-Pedersen"

Ikke umiddelbart. Men spindelmotoren _måske_ - men jeg ville ikke gøre
det.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?

Godt så..... Den laserdiode i den knap så fancy æske til 676,- Hvordan og
hvor køber jeg den?

Mvh
Claus

Re: Billige reservedele til Blaupunkt - Hvor?
On Tue, 1 Jun 2004 23:38:25 +0200, "Claus Nygaard-Pedersen"

Mail.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade