Billige magnetventiler

I ELFA-katalogen finner jeg magnetventiler til Kr 600. Det er for dyrt
som leketøy.

Jeg husker der var en artikkelserie i et elektronikkblad for en 20-30
årsiden som omkandlet pneumatikk som "leketøy". Blant annet ble det
beskrevet hvordan injeksjonssprøyter kunne omdannes til pneumatiske
sylindrer. Jeg husker intet om magnetventiler.

Finnes der billige løsninger for magnetventiler som leketøy?

HM

Re: Billige magnetventiler
@news.wineasy.se:

Hvis det skal være meget billigt, så tag nogle fra en gammel opvaskemaskine
eller vaskemaskine?

Re: Billige magnetventiler

Ja, eller søg efter noget brugt. Nu er magnetventiler MANGE ting, så hvis du
er ude efter noget specielt kan det være svært at finde billigt. Jeg har
selv købt et par brugte via en NG for ikke ret længe siden (75kr).

Peter

Re: Billige magnetventiler

 Jeg har en defekt vaskemaskine stÃ¥ende. Der er et par magnetventiler
i den. Hvi du kan klare dig med sådan et par styker, så send mig lige
en mail. Så kan du få dem til pp plus en 20'er for at jeg piller dem
af.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside - Alt om geocaching

Vi lavede et projekt hvor vi skulle bruge nogen, vi fandt nogen ved
RS-online til vistnok en 50'er per stk, men de krævede så dog en bar eller
to tryk på den ene side før de ville lukke nok vand igennem..!

Brian

Re: Billige magnetventiler

Takk, men det eg tenker meg er små ventiler for luft og 6mm tilkopling.
Både seteventiler og sleideventiler. 24V DC er bra. Eg tenkte meg slikt
som ville vera vellegna til robotbruk eller modelljernbane (1:32) :-) Eg
har ein liten fres og dreiebenk, og eg ser ikkje bort frå at den kan
nyttast, dersom der var brukbare "halvfabrikat"  tilgjengelig.

HM

Re: Billige magnetventiler

Prøv at kigge under gamle tilbud, på http://brinck.dk

En magnetventil Sirai L331B53 til 49kr.