Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Er der nogen væsentlig forskel på low-cost 2500 MiMH celler fra
Harald Nyborg til 90 kr for 4 stk AA og så eksempelvis energizer
som sælges i Føtex for 4 stk til 149,95 inkl. hurtiglader ?

Jeg skal ikke bruge laderen, da jeg har en med individuel opladning
af de enkelte celler. Kan se andre mærker end HN også ligger over
100 kr.

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Prøv at gå ind i en hobby butik. der får du 4 kvalitets celler for 100kr.
og ja der er stor forskel.

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Hvad er forskellen på de billige og de dyre ?

Er de billige ratet med for mange mAh ?
Kan de levere mindre strøm (f.eks. til opladning af flash betyder det noget) ?
Har de en kortere levetid inden de er døde ?

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

De typer, der sælges i forretninger til radiostyrede fly/skibe/biler er
dem, der giver færrest problemer. Og de folk har mange (osse dårlige)
erfaringer med genopladelige batterier.

Selv bruger jeg "GP batteries" til motorer i kameraer og til flash. De
har dels høj kapacitet, og dels lever de mange år. De er ikke dyre, og
jeg køber dem i Århus Radiolager.

Bo //

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

forskellen på billige og dyre er (jeg købte nogle i fakta)

Fakta modellen er ratet til 1800mAh og giver 680mAh ud ved 200mA
sanyo 2100 er ratet til 2100mAh og giver ved 2A 1700mAh. ved 200mAh giver
den 2200mAh
GP og Sanyo er de eneste to der efter minmening leverer gode batterier.

Jacob

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Panasonic er nu heller ikke helt bagude af dansen !

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Jeg ville aldrig overlade mit batteriindkøb til Føtex - specielt ikke ,
når du hos batterier.dk kan få 8 stk 2100mAH Panasonic til 179 kr.

Jeg har 2x4 stk Panasonic 2000mAH til mit digitalkamera og en god lader.
De kan kun få min anbefaling.

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Nu er der en del forskel på 2100 mAh og 2500 mAh. De 20% kan gøre om man
skal have et ekstra sæt med eller ej. Og da en del udstyr ikke virker når
spændingen falder under et niveau, så vil man ofte ikke kunne benytte de
sidste xxx mAh, og så er forskellen endnu større.

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Ja, nogle gange !

Men det kan let vise sig at noname 2500'erne ikke holder så længe som
kvalitets 2100....
Men man kan også købe kvali 2500, de koster så bare lidt mere.

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Kvali 2500 er de ikke så dyre igen. det er sådan 4 jeg har set man kan få
for 100kr. det er så sanyo.

Jacob

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?
[...]

Bare vær opmærksom på at diameteren på batteriet kan variere... f.eks. har
jeg nogen 1800 Sanyo twicell (hedder de vist nok), som har en anelse
mindre diameter end nogen andre Sanyo 2300 som jeg har... faktisk gør den
kvarte millimeter (eller hvor lidt det nu er) at det er svært at få de
"store" til at sidde ordentligt i f.eks. babyalarmen...

/Jens Ulrik

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

på nogle af sanyo og gp cellerne ligger der to lag plastic. det yderste kan
man pille af.

Re: Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Har selv en del af dem fra harald nyborg, og de fungerer udemE6%rket til
mange ting. Mine bliver mest brugt til det legetF8%j som ungerne har.
De har holdt i en del E5%r nu... Jeg bruger en minwa lader fra
batterier.dk, og den er rimelig god, og har en funktion som motionere
batterierne hvis de er lidt trE6%tte.
Man kan ogsE5% hos dem, kF8%be panasonic batterier, som er af en noget
bedre kvalitet. Dem har jeg ogsE5%, men bruger dem mest til mit eget RC
legetF8%j. :-)

Mvh. Flemming

Site Timeline