Billig tynd laser stråle ?

Jeg har brug for en lille tynd laserstråle over på væggen. Jeg har prøvet
med en laser fra et af de billige vatterpas. men den er ikke "fin" nok
Det er også ligesom der er 2 streger i samme stråle (sikkert linsen?)

Hvor kan man købe løse billige linser, så jeg kan anvende den laser jeg har,
eller en løs enhed til billige penge ?
(Jeg kan ikke bruge prikken alene, jeg skal bruge en streg)

Fortsat god sommer alle sammen

Hilsen Børge

Re: Billig tynd laser stråle ?

Hvad skal du bruge det til?

Hvor tynd skal stregen være?

Re: Billig tynd laser stråle ?

Hvad med at strippe en laser printer?

Re: Billig tynd laser stråle ?
Hej!

Erhm, bruger de synligt lys?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Billig tynd laser stråle ?

Dem jeg har strippet har været infrarøde. Men hvad så med at strippe et
DVD-drev, og sætte optikken fra en laserprinter på, plus en 'spreder' til at
lave en streg i stedet for en prik... hmm, ok, det blev lidt kompliceret.
Men det kan garanteret lave en supertynd streg.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Billig tynd laser stråle ?

Bredden på strålen kan ikke blive bredere en tykkelsen af skærmmaterialet
(kulisen med udskæringssprækken). Så mon ikke at strålens bredde skal styres
via vibration/modulastion af et monokromt spejl?
Karsten H. (7870)
Re: Billig tynd laser stråle ?

Den eneste jeg har set adskilt brugte det. Aner intet om hvilken det var
desværre :)

Site Timeline