Billig og nem tidsforsinkelse ?

Hejsa

Ja opsætningen er simpel, en flydekontakt der åbner en magnetventil efter
behov og der fyldes vand på et akvarie - altså automatisk påfyldning af
fordampet vand !

Men for at det ikke skal stå op åbne og lukke konstant og blot fylde 10ml på
af gangen ville det være rart med lidt holdekredsløb !

Det kunne laves med noget 555 men det gider jeg næsten ikke :D

Findes der noget nemt og billigt færdigt hardware ?

Mvh

Re: Billig og nem tidsforsinkelse ?

Skal du ikke bare lave mekanisk hysterese....

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Billig og nem tidsforsinkelse ?

Dette løses gjerne ved en eller annen form for "slakk" på flyteren, slik at
den kan bevege seg litt opp eller ned før den påvirker kontakten.

Re: Billig og nem tidsforsinkelse ?
Firmaer som selger utstyr til hagedammer har ferdig flotørløsninger, jeg har
sett noen ganske små, som også kan brukes til akvarium. Automatiske
vannautomater finnes også i dyrebutikker.

Ved innendørs montasje må du ha en form for sikring i tillegg hvis du velger
en makanisk flottørløsning

Re: Billig og nem tidsforsinkelse ?

Ja, tror jeg har en styring du kan bruge til formålet!

Hvis du er interreseret så send en mail til mig på snipped-for-privacy@BIMSEsemitec.dk Fjern
BIMSE!

Mvh
Gert K.

Re: Billig og nem tidsforsinkelse ?

Hvis du sover i samme rum så sæt lige et ur på så den ikke fylder på om
natten eller du sætter den til at kunne køre hver dag kl 1800-1900.

Jacob

Re: Billig og nem tidsforsinkelse ?

efter

Eller lav en overløbsslange, der ender over hovedpuden :-)

Leif

Site Timeline