billig data-logning til PC?

Aner det ikke, mon ikke Atmel har det sående et eller andet sted på deres hjemmeside? :-)

Ja, det tager stort set ikke længere tid når du først har fået sat det hele op. Se f.eks.

for hvor lille et C-program (der heller ikke kan noget specielt) kan være. I
kan du finde eksempler på A/D konverteringer, timere, eeprom-skrivning/læsning, osv, osv...

Hvis det er noget du vil videre med kan jeg anbefale at købe et udviklingskit eller selv lave noget tilsvarende. Jeg startede med en "lednings programmer" og fik senere en STK500, og når jeg ser tilbage ville jeg nok i dag have valgt et kit til at starte med; men sådan er vi alle forskellige. :-)

Det seneste i privat regi var en lille robot-controller; i arbejdsmæssig regi var det til at time/monitorere GPS-signaler. Men de kan jo bruges til stort set alt; det eneste de mangler er en ordentlig FPU; emulering af FPU instruktioner er _så_ sløvt...

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Bohn

"Johan Andersen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@stofanet.dk...

Det harmonerer ganske fint, for Carsten skriver om to forskellige ting.

Først skriver han "... og den virker med picolog. Nej det er ikke software pirateri". PicoLog er et færdigt Windows program, der medfølger loggeren og dette program må *kun* bruges sammen med PICO´s produkter jf. licenbetingelserne (hvordan Carsten så kan påstå at det "ikke software pirateri" og senere sige "Nu har jeg ikke sagt at det var lovligt" forstår jeg ikke).

Ud over PicoLog medfølger der også driver og programeksempler til Linux og der er ganske rigtig frigivet udgivet under GPL, som Carsten citerer fra i det sidste indlæg, så dem du frit bruge selv om du vælger at kopierer PICO´s hardware.

Reply to
Peter Sørensen

For lige at summere op, så ser jeg tre muligheder:

1) En Vellemann, hvis der kan findes Linux-drivere. 2) En kopi af en logger fra Picotech baseret på en motorola-chip MC145051. Picotech's Linux-drivere skulle frit kunne bruges under GPL-licencen. 3) En AVR microcontroller som byggesæt eller som byg-selv.

Tak for alle jeres kommentarer!

Mvh Johan

Reply to
Johan Andersen