Billig 24 VDC motor med gear ??

Hei ..

Jeg mangler et sted at 'låne' en 24 VDC motor fra .. I hvilken type udstyr
finder jeg en lille langsomtgående 24 VDC motor?

Jeg kan ikke lige komme på noget udstyr som kører med 24 volt .. uden at det
er noget stort skrammel ..

Jeg er ved at lave en lille PLC prøvestand og ønsker at montere en motor med
en vinge/skive som aftaster en føler af en slags. så motoren kan bruges som
udgang fra PLC'en ., og føleren som indgang.

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Prøv at sende mig en mail.

Mvh Max

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Det er jo ikke første gang ..

~~Frank .,

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

En motor fra et elspejl på en lastvogn ?

Martin

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Hehe .. du har vel ikke et par el-spejle til at ligge jeg kan købe billigt ?

Jeg tænkte mere i de baner at jeg kunne finde det på genbrug ., eller i min
garage :-)

~~Frank .,

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men i viborg ligger en lastvogns/bus
ophugger.........
Jeg har ikke noget til at ligge, gør mere i personvogns-autoel
Martin

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Jeg har adskillige 24 v motorer   på ca 200 w stk  vel ca 3000 rpm.   Nogle
med gear.
Måske også nogle mindre.
Hvor meget skal de trække, eller er det kun måling?

Torben

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??
Nogle

Det er 'kun' til måling på en kamskive .. og de skulle gerne kunne trækkes
direkte fra en PLC udgang .. med en 30 watt strømforsyning .. så 200 watt er
lige med det meste ..

~~Frank .,

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

er

Ser om jeg har noget mindre.  Men en 200 W motor, bruger vel kun ca 20 w i
friløb altså uden belastning.

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Jeg tænker også mere på startstrøm .. den svitser mine relæer ..

~~Frank .,

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

"CopyCat"

En 12-volt motor (bagrudevisker til en MaFiat?) med "2 parallelle
modsatvendte" 12 volt zenere i serie er vel også en slags 24 volt motor?

Zenerne kan laves kraftigere med et par 2N3055- ere - eller lignende.

Per

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Du kan vel bare bruge en 12 v motor og sætte 24 v til, det sker der ikke
noget ved, når det er uden belastning.
Jeg har kørt 21.6 v på en 7,2 v motor!
Kan du bruge en 24 v pære istedet for?

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Pærer er ikke så godt ..

Motoren skal rotere med en kamskive .. så jeg kan aflæse hastigheden via en
føler ..

~~Frank ..

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Jeg tror det bliver for voldsomt ..  de skulle gerne kunne startes direkte
fra udgangen af min PLC og trækkes af en 30 watt PSU ..

~~Frank .,

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??
30 watt PSU og PLC hører jo ikke sammen. Hvilken PLC er der tale om?

--
Automatik Mekaniker
            Calle

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??
Hvorfor hører det ikke sammen ??? ., det er vel noget jeg bestemmer ..

Det er en Omron CQM1H .. og udgangsmodulet er et OC222 ..

~~Frank .,

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??
Ja, men det er da begrænset hvad du kan styre med den, hvis PLCen har tager
sin del af kagen.

*** Calle ***

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??
tager

PLC'en har sin egen indbyggede strømforsyning til selve styringsdelen. ud
over dette har samme plc en 0,5 amp forsynings indbygget som kan bruges til
at forsyne indgange...
Så monterer jeg en 30W psu .. som udelukkede trækker belastningen på mine
udgange .. dvs. 2 små motorer .. samt 10 LED's ..

Det burde være 10-4 ..
(Med mindre at jeg bruger viskermotorer fra biler .. )

PLC'en er kun til testopstilling .. for at vores lærling (og svende) kan få
kam til deres hår ..

~~Frank .,

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Ok, det hjælper jo noget på det.

Ok, så det bliver ikke de vilde styringer, med mindre det bliver lavet
utilsigtet ;-)
--
*** Calle ***

Re: Billig 24 VDC motor med gear ??

Hehe ., den skal nok blive vild .. jeg bliver nødt til at lave nogle vilde
programmer ., så de kan få lidt gode ideer ...

~~Frank .,

Site Timeline