Billedrør (Skifte)

Davs

Jeg har en gammel trofast Apple Trinitron skærm med et 17" rør,
skærmen er nu ved at være knap 10 år gammel og røret er ved at være
meget mat i farverne.

Nu er det sådan jeg har en Compaq P70 skærm til at stå, oxo med et 17"
Sony Trinitron rør, kan det lade sig gøre at bytte rundt på de 2 rør
eller er det helt umuligt.

Model nummere på begge rør kommer senere, hvis det hjælper nogen.

Mvh
Ronni

Re: Billedrør (Skifte)
Der står følgende på de 2 rør:

Compaq P70:
m41kka16x

Apple Skærm (Miro)
m41kka17x

Jeg har undersøgt kablerne, og de ser ud til at være ens, der er kun
en meget lille forskel.

Så jeg vil selv tro det kan lade sig gøre at bytte rundt på de 2 rør,
men hvad siger i ?

Mvh
Ronni

Re: Billedrør (Skifte)
Efter nærmere inspektion, er der kun 1 ledning med en lille forskel,
på apple skærmen står der RT på kablet, der går op til en spole der
sidder rundt om billederøret helt inde.

På Compaq skærmen går samme ledning op til et panel med indstilnings
muligheder, og derfra ned til spolen der sidder rundt om røret.

Jeg kan tage et dårligt billede hvis der er behov for det?

Mvh
Ronni

Re: Billedrør (Skifte)

Spolen til rotation?

Det vil nok være en god idé

Mvh. Uffe Ravn

Re: Billedrør (Skifte)
http://edesigns.dk/monitor /

Jeg beklager kvaliteten.

Billede 1 og 2 er Compaq P70 skærmen, og 3 og 4 er Apple skærmen.

Begge kabeler er med 2 ledere.

Mvh
Ronni

On Fri, 25 Nov 2005 19:55:03 +0100, "Uffe Ravn"