Billedet på min monitor bliver trukket ud

Hej,

Efter at min CRT monitor har været tændt i 10min., så
bliver billedet trukket ud, og den grønne farve forsvinder langsomt.

Når billedet ikke bliver strukket mere og der næsten ikke er mere
grøn tilbage, så slukker skærmen. Tænder man for den igen, så er der
kommet lidt mere grøn, men det fader væk igen lige som før.

Er der nogen der ved, hvad der kan være galt?

Venlig hilsen,
Martin

Re: Billedet på min monitor bliver trukket ud
Davs Martin.

Hvilken Monitor snakker vi om???

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Billedet på min monitor bliver trukket ud
Hej Thias

Det er en View Sonic PF 790 på 19".

Specs'ne på den er her:
http://www.viewsonic.com/support/desktopdisplays/crtmonitors/proseries/pf790 /

Jeg har søgt på Google, og nogle skriver om kolde lodninger på
strømforsyningen, men om det er samme i mit tilfælde, ved jeg så ikke.

Hvad tror du det kan være?

Venlig hilsen,
Martin

Re: Billedet på min monitor bliver trukket ud
Davs Martin.

Det kunne det godt være, men jeg jeg vil nu gætte på den verticale del. evt.
spændingen til den vertical chip der er på boardet. Men det er da være at
prøve at kigge efter måske er du heldig at der ikke skal mere til.

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Billedet på min monitor bliver trukket ud

Hvormange ben har sådan en ca.? (så jeg har noget at gå efter)

Venlig hilsen,
Martin

Re: Billedet på min monitor bliver trukket ud
Davs Martin

Det er forskelligt fra kreds til kreds.
Men har De evt. internet, så skriv ned på et stykke papir hvad de enkelte
kredse hedder, og så kan De søge på nettet.

Med venlig hilsen Thias Russell