bilige battarier til gammel ups

 hej ng

jeg har fået en gammel ups som jeg tror jeg har lavet der er bare det
at de indbygget batterie er revnet nok alderdom eller varme

så jeg mangler nogle nye de er på 12v 5a og der sidder fem
jeg tror nok der er den model der hedder wp5-12

hvor finder man dem eller andre 12 volts batterier billigt ??¨

vh. Lars madsen
snipped-for-privacy@mail.dk

Re: bilige battarier til gammel ups

Http://brinck.dk har vist stadigvæk 12V 7Ah til 125kr.

Mvh. Uffe Ravn

Re: bilige battarier til gammel ups
hmmm¨
kunde kun finde dem til 215-  kr
vh. lars madsen

Re: bilige battarier til gammel ups

Prøv at kigge ind i butikken.

Mvh. Uffe Ravn

Re: bilige battarier til gammel ups
On Fri, 26 Nov 2004 00:54:04 +0100, "Uffe Ravn"

Hvis du finder omtalte betterier så kik lige på produktionsdatoen, er
de mere end 1-2 år gamle så løb væk.
Forvent ikke at bly-batterier holder mere end 3-5 år for normal
kvalitet.
Med "holder" menes der at du kan hive den effekt ud af batteriet du
forventer (Ah). En UPS der holder PCen kørende i 20 sek. er ikke meget
værd.
Batterier har begrænset levetid.
Batterier kan kun klare et vist antal op/af-ladninger.
Batterier skal behandles pænt, altid være opladet, ikke opbevares for
koldt/varmt.

/Hans

Re: bilige battarier til gammel ups
Hej Lars

Undskyld at jeg siger det lidt direkte, men grunden til at
du har fået den er sikkert at det er billigere at købe en
helt ny end det er at skifte batterier i en gammel.

Mvh Max

Re: bilige battarier til gammel ups

Ah det er sandheden med modifikationer
Orginale APC batterier koster KASSEN
Uorginale fra f.eks batterier.dk koster det halve eller derunder.
Bruger det selv i min Smartups 1000 og måtte bøde lidt knap 700 for et sæt
inklusiv moms,fragt og derudaf.

/Dennis

Re: bilige battarier til gammel ups

"originale" er så meget sagt. De laver jo ikke batterier, men køber dem hvor
de er billigst.

Jeg skiftede i begge mine  APC UPS'er for ca 3 måneder siden. De gamle hed
CSB (fra Taiwan). Typen hed GP, og en søgning på deres side viste at GP var
deres billigste General Purpose. De havde også nogle GPL (longlife)

De havde holdt 5år og 3 måneder.
Jeg købte Yuasa batteier. De kostede lidt under 500 kr pr stk i 12V 12Ah
Tilsvarende Panasonic batterier koster nogenlunde det samme

Bo //

Re: bilige battarier til gammel ups

Batterier.dk var det billigste jeg kunne finde til min APC ups da jeg var
igang med at lede
Ellers prøv en hobby forretning - det kan være de kan skaffe det til en god
pris

/Dennis

Re: bilige battarier til gammel ups

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId47%488

JH

Re: bilige battarier til gammel ups
prøv her http://www.actec.dk /

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: bilige battarier til gammel ups

= batterier.dk

Re: bilige battarier til gammel ups

Køb dig en lille akku til bil eller MC, så får du meget i forhold til de
små.....

Torben