Bilalarm med pager?

Hej gruppe,

Jeg skal investere i en bilalarm til den nye slæde og har derfor valgt en
model med pager (så fjernbetjeningen bipper og vibrere hvis der sker noget),
men desværre er den ikke så høj så jeg hører den ikke kl. bæver om natten,
så jeg tænkte på man kan lave en dims der reagere med bip bip bip lyde og
lidt blink, når der bliver sendt et signal til fjernbetjeningen.

Er det nok bare at lave en modtager der opererer på samme frekvens og så
reagere når der kommer signal eller er det et større projekt?

Re: Bilalarm med pager?

Har den da bippet mens du sov?

--
Tom

Re: Bilalarm med pager?

<KLIP>

Det ved jeg jo ikke for jeg sover jo :-)

Nej men jeg har hørt den bippe og det slår ikke min snorken og det vågner
kæresten ikke af, så jeg må næsten få en forstærker på, gider dog ikke lade
den ligge i en krukke med små penge som vibrationerne for det til at klirre.

Re: Bilalarm med pager?
Hej,

Den vil nok gå af i tide og utide, hvis den bare kigger efter en bærebølge
(gnister fra dårlige kontakter, dårligt skærmede tændingsanlæg,
svejseanlæg, GSM-telefoner og en bunke andre ting kan sætte sådan en
modtager i gang hvis den er lavet for simpelt og ukodet).

Tap hellere den pager-dims du allerede har.
En lille plast-"cradle" til at lægge den i, med en ("telefon"-)spole under
det sted hvor højttaleren/piezoen befinder sig til at fange signalet uden
at reagere på lyd og så er det bare at forstærke signalet fra spolen og
evt. køre det ind i en monoflop så du får alarm i tilstrækkelig lang tid
til at vække dig - evt. kan det starte en kold bruser over din seng ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

<KLIP>

Bare kæresten bliver vækket - det er bedre end koldt vand.

En telefon spole har den et mere kryptisk navn så de fatter hvad jeg siger i
Aa. Nielsen, hvilken monoflop der er jo en del at vælge imellem.

Re: Bilalarm med pager?
Hej,

Jeg må hellere lade være at skrive hvad jeg tænker ;)

De ved godt hvad en telefonspole er inde hos Aages eftf.
Det er en plastklods med en spole indeni, en ledning ud af og en sugekop
til at sætte den fast med på et telefonrør (fastnettelefon) når man fx. vil
tilslutte en forstærker så flere kan høre med.
(Du skal nok flå sugekoppen af og i stedet lime den fast ell. lign. hvis du
vil bruge en færdigkøbt model).

Du kan evt. selv lave sådan spole - en bunke vindinger af tynd tråd udenpå
en lille jernklods er alt der skal til.

Jeg har postet et diagramforslag i dk.binaer (opdagede desværre efter at
jeg havde trykket send at det var en .bmp-fil jeg fik sendt afsted).

--
Venlig hilsen,
Søren

<KLIP>

Jeg takker det ser jo ikke synderlig kompliceret ud.

Re: Bilalarm med pager?
Hej,

@news000.worldonline.dk:

Nej vel - Velbekomme :)