Bidirektionel kreds

Hejsa

Jeg har brug for en 2*4bit-bidiretionel buffer, hvor man vælger
retningen vha. en EN-pin eller lignende - altså eks. en 74573 - bare
bidirektionel. Findes den?

--
Mvh.

Tomas

Re: Bidirektionel kreds

Ja. Til hvilken/hvilke spændinger ?

Re: Bidirektionel kreds

Da det er til brug med en AVR er det 5V forsyning

--
Mvh.

Tomas

Re: Bidirektionel kreds

Vel en 74646 eller lign. (octal bus tranceiver/register.)

/Thomas

Re: Bidirektionel kreds

Hej Thomas
Tak for den hurtige respons.
Hvis jeg kigger på philips' datablad må jeg jo, hvis jeg altid
skal have data enten den ene eller anden vej, blot kunne sætte
OE konstant lav, CPab og CPba ligegyldigt og endelig sætter man
bare Sab og Sba lav også. Retningen styres så med DIR.
Derved min ønskede funktionalitet - styre dataenes retning med 1
bit. Er det ikke korrekt forstået?

--
Mvh.

Tomas

Re: Bidirektionel kreds

Hej Tomas

I dag findes der mange, kig f.eks. på - er vist sorteret efter busbredde:
http://www.datasheetcatalog.com/function/Logic/Transceivers.shtml

Datablade kan f.eks. gratis hentes her:
http://www.datasheet4u.com /

/Glenn

Re: Bidirektionel kreds

Halløj, det er da en 245, jeg skal bruge.
Der er kun lige de nødvendige pinne :-)

--
Mvh.

Tomas