BGA-lodning ? Tinkugler ?

Hej!

Jeg har et grafikkort med en smadret BGA-FET. Jeg har afmonteret
resterne af den. printet og alle 59 øer er helt intakte.

Jeg har et andet grafikkort med en donor-FET.

Hvem kan reballe og montere sådan en sag for hobbypenge ?

Jeg har også overvejet at gøre det selv, da det bestemt er et
overkommeligt stykke arbejde, men den eneste jeg kan komme i tanke om
der kan levere tinkuglerne, er HIN og de sælger i packs af 50.000 til
450,- ex moms...

Evt. forslag til hvor man køber tinkugler i SMÅ antal er meget velkomne,
  jeg mener godt at jeg selv kan montere den nye FET.

MVH, Per.

Re: BGA-lodning ? Tinkugler ?
Per Jensen skrev:

<KLIP>

Og så lige et billede af hvad vi snakker om her!
http://www.zapro.dk/public/volterra_fet/IMG_4144.JPG

// Per.

Re: BGA-lodning ? Tinkugler ?
hvad vil du gi for det ?

Re: BGA-lodning ? Tinkugler ?

Med tanke på hvad grafikkortet har kostet, og er værd, - en 200-300
kroner vel.

Lyder det helt urimeligt ? Det er jo hurtigt klaret for en øvet.

Send mig en privat email hvis du har et tilbud.

Hvor er du lokaliseret i verden ? det ville være fedt at kunne overvære det.

// Per.
- fjern fjernmig ved mail.

Re: BGA-lodning ? Tinkugler ?
Hej!

I så fald er det vel lige før det kan svare sig at købe en varmeluftstation selv:

<
http://shop.wiltec.info/cgi-bin/tabshop/iboshop.cgi?showd201020 !0,45287568914136,90850C

Så mangler du bare kuglerne, men mon ikke du kan finde nogen et eller andet
sted? Vi bruger desværre ikke sådan noget på arbejdet, ellers ville jeg gerne
hjælpe u/b :)

PS: Lå iøvrigt lige og sov da du ringede (er hjemme pga. sygdom), men du skal
være velkommen til at forsøge igen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: BGA-lodning ? Tinkugler ?
Jeg har været en tur på Ebay.

Der har jeg købt stencils, kugler, flus, vacuum-pickup og lidt andet.

Jeg prøver at klare det selv når stumperne dukker op.

Jeg lader høre fra mig, hvordan det går.

// Per.

Site Timeline