Bevægelsessensor

Hejsa

Har nogen prF8%vet at bygge en sE5%dan selv?
Til sommehuset kunne keg godt tE6%nke mig noget lys, der tE6%nder selv i
mF8%rket - lyset skal blot vE6%re ca 3W LED lys, sE5% jeg kan orientere mig=
.

Sonnich

Re: Bevægelsessensor
Hej Sonnich

Nej, men min kone købte nogle geniale små tingester
i LIDL, det er LED og bevægelsessensor bygget sammen
med batterier, virker fortrinnelig til opgaver hvor man
lige ønsker noget automatisk lys til orientering.
De kostede vidst omkring 40 kr, så billig er det også,
de hedder LivarnoLux GL0411

http://www.service.targa.co.uk/faq.php?lang_id=2&baseid35%3&artdesc=LivarnoLux+LED+Nightlight+GL0411&artid92%8&artpic=SensorLight.jpg

Max

Re: Bevægelsessensor
http://www.service.targa.co.uk/faq.php?lang_id=2&baseid35%3&artdesc=LivarnoLux+LED+Nightlight+GL0411&artid92%8&artpic=SensorLight.jpg

Hej Max,

De dimser er bare geniale. De første købte min kone og jeg mens hun
boede i Berlin hvor gangen mellem værelserne lå inden midt i lejligheden
og der absolut ikke kom noget lys ind fra vinduerne. Idag hvor vi bor i
Danmark har vi en 5 - 6 stykker strategiske steder i huset.
De er på tilbud her i landet ca en gang om året.

Med ønsket om et godt nytår og en mængde gode indlæg fra dig (og alle
andre) i det nye år.

/Lars

Re: Bevægelsessensor

Jeg har ikke prøvet at bygge selv, men jeg vil gøre opmærksom på at
LED-lamper med PIR-sendor til batteridrift fra tid til anden kan købes
hos ALDI, Lidl og muligvis også Netto. I min husstand bruger vi dem i
entreen og på toilettet til orienteringslys om natten.
(Jeg har en ekstra pakke med 3 styk fra Aldi liggende i reserve hvis du
er interesseret - du kan maile mig når du omskriver domænet i min retur
adresse til get2net.dk)

De kan selvfølgelig modificeres så de kan strømforsynes fra
genopladelige batterier der lades op af en solcelle.

Byg selv kan næppe betale sig, men er der 220V i sommerhuset kan du få
færdige sensorenheder og lade dem tænde en LED-lampe til 220V.

/Lars

Re: Bevægelsessensor
Jeg så de havde nogen i Bauhause til 99 kr i dag, og de er ofte i den dyre
ende, så måske du skulle tjekke en Jem og Fix, eller som andre forslår,
holde øje med de andre "Tysker" butikker.

Re: Bevægelsessensor
http://www.aldi.dk/aldi_fra_lordag_den_07012012_48_85_898_5.html

De har faktisk noget i Aldi på lørdag, som måske passer til dig.

Re: Bevægelsessensor

Eller nu på lørdag den 18. Købte et par stykker sidste gang og de er
udmærkede.

http://www.aldi.dk/aldi_fra_lordag_den_21012012_48_92_1009_5.html

/Lars

Site Timeline