Bevægelsesfølers virkemåde?

 Denne bette fyr
http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath44%2_624_639_792&products_id10%167&language=da
er der nogen herinde der ved, hvor lang tid den aktiverer det den
er koblet op med?
Jeg tænker på, om der er en justerbar funktion eller den kun
aktiveres når der er bevægelse, og så slukker igen efter der ikke
er bevægelse foran den
Henning Lund
Re: Bevægelsesfølers virkemåde?

Den du linker til er beregnet til tyverialarmer. Dens opgave er alene
at sende et signal videre til en controller de sC3%A5 skal tage stilling
til hvad der skal ske videre. IfC3%B8lge databladet kan man indstille
"synsvinklen" og fC3%B8lsomheden ikraft af hvor mange pulser der skal til
for at give alarm, men det er ogsC3%A5 alt. BemC3%A6rk at der er 2-3 seku=
nders
forsinkelse.

Samme sytem kan fC3%A5s med indbygget relC3%A6 til at tC3%A6nde lys, der=
 har man
mulighed for at indstille en tid som lyset skal vC3%A6re tC3%A6ndt efter =
at
der har vC3%A6ret bevC3%A6gelse, og man kan indstille hvo rmC3%B8rkt der=
 skal vC3%A6re
fC3%B8r den skal begynde at tC3%A6nde lyset. Det er den type du skal gC3%
A5% efter
hvis du vil have at den forbliver aktiv lidt efter at der har vC3%A6ret
aktivitet.

Hilsen Kim

Re: Bevægelsesfølers virkemåde?

Meningen med den lille fætter er: Den skal kobles på en sirene
der går igang ved bevægelse, kan den så ikke bruges?

Henning Lund
Re: Bevægelsesfølers virkemåde?

Den er jo beregnet til alarmkredslF8%b det betyder at der er signal pE5%
nE5%r der ikke er bevE6%gelse. PE5% den mE5%de vil et evt ledningsbrud stra=
ks
blive opdaget ved at der altid er alarm. Alarmkontrolleren "vender"
dette signal til at vE6%re alarm nE5%r signalet forsvinder.
Kontakterne kan klare 24V 0.5A, det kan man godt fE5% et piezo-horn til
at klare sig med. Men hornet vil altsE5% lyde nE5%r der IKKE er bevE6%gelse=
.
Som minimum skal du have et relE6% imellem med en brydekontakt. RelE6%et
vil stE5% trukket nE5%r der ikke er bevE6%gelse.
Med et relE6% som "controller" vil alarmen forsvinde lige sE5% snart
bevE6%gelsen ophF8%rer, med denne fF8%ler.
KF8%b en controller der passer til den PIR fF8%ler, eller kF8%b en der er
beregnet til lysnettet hvor du har et direkte output, med indstilling
af minimum "holdetid". Man kan slE5% lysfF8%lsomheden fra sE5%dan at den
ogsE5% virker om dagen.

Hilsen Kim

Re: Bevægelsesfølers virkemåde?

Øv da, så virker den modsat af hvad jeg fik oplyst hos
forhandleren, da jeg i fredags var ude og købe delene :o(
Kan du anbefale en 220V sensor der virker både i dagsllys og når
det er mørkt. Skal gerne kunne "række" mindst 12M?

Henning Lund
Re: Bevægelsesfølers virkemåde?

Det er meget almindelig at alarmfC3%B8lere virker pC3%A5 den mC3%A5de. G=
jorde man
ikke det, ville man i tilfC3%A6lde af et ledningsbrud ikke opdage fejlen
fC3%B8r nogen en dag kontrollerer funktionen af alarmanlC3%A6gget. Det sk=
er
oftest slet ikke...

BF%BDr
Umiddelbart er det svC3%A6rt at anbefale nogen, for mange af dem er
"handelsvare" som sC3%A6lger sC3%A6tter sit navn pC3%A5. Derfor er det i=
kke
sikkert at den Jo-El fC3%B8ler som jeg kC3%B8bte for 10 C3%A5r siden er =
 den samme
som den du kC3%B8ber i dag.
Men den jeg har kan sC3%A6ttes til at virke i fuld dagslys, ved at stille
lysfC3%B8lsomheden til 0. Hvor langt dn kan rC3%A6kke ved jeg ikke, fordi=
 jeg
har mC3%A5ttet give min skyklapper pC3%A5 for ikke at tC3%A6nde i utide.
I stedet for lang C3%A9n med lang rC3%A6kkevidde, vil det vC3%A6re bedre=
 med to
fC3%B8lere, med lidt kortere rC3%A6kkevidde i stedet. Jeg har prC3%B8vet=
 at
overliste min fC3%B8ler, og jeg kan liste mig ind pC3%A5 den uden at den
tC3%A6nder lyset, men de sidste to meter bliver det meget svC3%A6rt. En l=
ille
bevC3%A6gelse pC3%A5 lang afstand syner af mindre end den samme lille
bevC3%A6gelse pC3%A5 nC3%A6rt hold.
Du skal vC3%A6re opmC3%A6rksom pC3%A5 at PIR fC3%B8lere reagerer pC3%
A5% lidt af hvert.
Mange opdager ikke at deres dC3%B8rlampe tC3%A6nder i utide mange gange p=
C3%A5 en
aften. De kan aktiveres af katte, storm, og endda reflekser i vinduer.
Det er selvfC3%B8lgelig kun et problem udendC3%B8rs.

Hilsen Kim

Re: Bevægelsesfølers virkemåde?

Jeg synes bare han skulle have oplyst at den ikke kunne bruges
til formålet uden der kom f.eks denne på.
http://www.elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id47%912

Her bliver placeringen inde hvor der ikke er andet end ubudne
gæster der kan aktivere sensoren

Henning Lund
Re: Bevægelsesfølers virkemåde?

Han har da givet de oplysninger om produktet , der er værd at vide.

brugeren må jo så afgøre med sig selv om enheden kan det, man har
behov for

Jeg har brugt en dims fra JO-EL( kært barn mange navne ) som fungere
anderledes end den du henviser til -    den giver kontakt, når noget
er i synsfeltet, og relæet er isoleret fra 220volt

Jeg tror LK har det du leder efter i f.eks OPUS serien

--
Jan_stevns

Re: Bevægelsesfølers virkemåde?

Hmm jeg bad om dele så en føler kunne aktivere en sirene når der
var bevægelse, og sirenen skulle køre i 10 - 30 sekunder, det
kunne de dele jeg kom hjem med ikke klare.

Det er noget i den stil jeg skal bruge, bare det virker i dagslys
samt mørke,den skal samtidigt give muligheden for at enten knalde
220 V ud til strømforsyneren der trækker sirenen, eller via et
relæ lave gennemgang på de 12 V som leveres til sirenen.

Henning Lund