Bevægelsescensor - stabile nok til husalarm?

Hej med jer.

Jeg overvejer at lave en alarm til entre'en - en meget simpel konstruktion
med en bevægelsessensor (som dem man har til at tænde lys udenfor når man
kommer hjem) og en meget høj sirene.

Spørgsmålet går på, om de bevægelsessensore man kan få i dag, er stabile nok
til at kunne bruges til alarm - jeg vil jo ikke risikere at den går i gang
når jeg ikke er hjemme, fordi en flue flyver rundt, eller fordi solen lige
dukker frem fra skyerne og begynder at lyse ind af vinduet eller andet ...?

/Morten

Re: Bevægelsescensor - stabile nok til husalarm?

De har være brugt til alarmer i MANGE år, men de skal sættes fornuftigt op.

Jeg har set et eksempel med en medarbejder der var alene tilbage i
firmaet. Han sad på sit kontor og arbejdede. Pludselig gik alarmen. Han
undersøgte alt og aftillede den. Det gentog sig flere gange den aften.
Det viste sig at være en laserprinter, der var sat på som fax maskine.
Når det varme papir kørte ud af maskinen opdagede alarmen noget "varmt,
der bevægede sig". Printeren blev flyttet og problemet var løst. Jeg har
  aldrig set dne udløst af insekter. Og sol kommer der jo ikke direkte
på føleren. Normalt anbringes den i et loftshjørne.

Bo //

Re: Bevægelsescensor - stabile nok til husalarm?

Ja, det giver naturligvis mening - jeg tror det bliver løsningen så ...

Nogen der så ved hvor man får fat i en høj sirene/klokke enhed? ... helst
noget lavpris ...

Re: Bevægelsescensor - stabile nok til husalarm?

Jeg har en billig  siddende uden for virker helt fint . med hensyn til
fF8%lsomheden , sE5% kan jeg da lige sige at husdyr ( kat ) er nok til at
tE6%nde lyset.
jeg har ikke oplevet noget bF8%vl med vejret

vE6%r lige opmE6%rksom pE5% at langt de fleste af de sensorer der er til
salg til havegange osv. er MED skumrings relE6% ( lysfF8%ler ) der sF8%rger
for at lyset ikke tE6%nder om dagen ( hvis der er nok lys ).
 sF8%rg for at kF8%be een  med justering af lys fF8%lsomheden :-). ellers
vil din alarm ikke virke hvis lyset er tE6%ndt i rummet..

Site Timeline