Bevægelsescensor - stabile nok til husalarm?

Hej med jer.

Jeg overvejer at lave en alarm til entre'en - en meget simpel konstruktion med en bevægelsessensor (som dem man har til at tænde lys udenfor når man kommer hjem) og en meget høj sirene.

Spørgsmålet går på, om de bevægelsessensore man kan få i dag, er stabile nok til at kunne bruges til alarm - jeg vil jo ikke risikere at den går i gang når jeg ikke er hjemme, fordi en flue flyver rundt, eller fordi solen lige dukker frem fra skyerne og begynder at lyse ind af vinduet eller andet ...?

/Morten

Reply to
Morten

De har være brugt til alarmer i MANGE år, men de skal sættes fornuftigt op.

Jeg har set et eksempel med en medarbejder der var alene tilbage i firmaet. Han sad på sit kontor og arbejdede. Pludselig gik alarmen. Han undersøgte alt og aftillede den. Det gentog sig flere gange den aften. Det viste sig at være en laserprinter, der var sat på som fax maskine. Når det varme papir kørte ud af maskinen opdagede alarmen noget "varmt, der bevægede sig". Printeren blev flyttet og problemet var løst. Jeg har aldrig set dne udløst af insekter. Og sol kommer der jo ikke direkte på føleren. Normalt anbringes den i et loftshjørne.

Ja, det giver naturligvis mening - jeg tror det bliver løsningen så ...

Nogen der så ved hvor man får fat i en høj sirene/klokke enhed? ... helst noget lavpris ...

Reply to
Morten

=E5r man

er stabile nok

ang

ige

.?

Jeg har en billig siddende uden for virker helt fint . med hensyn til f=F8lsomheden , s=E5 kan jeg da lige sige at husdyr ( kat ) er nok til at t=E6nde lyset. jeg har ikke oplevet noget b=F8vl med vejret

v=E6r lige opm=E6rksom p=E5 at langt de fleste af de sensorer der er til salg til havegange osv. er MED skumrings rel=E6 ( lysf=F8ler ) der s=F8rger for at lyset ikke t=E6nder om dagen ( hvis der er nok lys ). s=F8rg for at k=F8be een med justering af lys f=F8lsomheden :-). ellers vil din alarm ikke virke hvis lyset er t=E6ndt i rummet..

Reply to
martin