Beterilading, Ni-Cd. 1

De fleste bateripakker for bateriverktøy har en termistor som senser en
temperaturstiging ved fulladet bateri.

Noen bateripakker, f.eks. pakker for racerbiler og liknende mangler en slik
termistor. Har laderene for slike pakker en annen måte å sense fulladet
bateri på, eller er det bare ladetiden som avgjør?

HM

Re: Beterilading, Ni-Cd. 1
slik

Der kan være tale om "delta" V. Når cellen er opladet vil temperaturen stige
og det får spændingen til at falde ca. 10mV. pr. celle. (For NiMH er det ca.
5mV pr celle).

--
Hilsen
   Peter N Petersen

stige
ca.

Akkurat i dette tilfellet har jeg mer behov for å vite en å anta; jeg har
ingen aktuell lader som kan åpnes for studie .-)