Bestilling af prøve hos Microchip.com

Jeg bestilte en prøve hos Microship.com, efter anbefaling af en i denne gruppe. Jeg lovede på daværende tidspunkt at følge op på det, hvornår PIC kredsene kom, de kom så i går, om det er de rigtige ved jeg ikke, da det ikke var mig selv som skulle bruge dem, jeg sendte dem bare vidre til min nevø.

Så det kan altså godt anbefales at afprøve stedet, hvis man bare skal bruge en enkelt eller 2, som i mit tilfælde.

Tak for hjælpen Leo

Items Ordered:

> Item: PIC16F88-I/P > Quantity: 2 > Estimated Ship Date: 09/26/2004 > Warehouse: Microchip Thailand Sample Whse (FBS) >
Reply to
Leo

"Leo" skrev i en meddelelse news:415e7dc1$0$294$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Fint så varer det sikkert ikke længe før det bliver helt stoppet hvis først misbruget bliver for stort.

:o(

-- Tom

Reply to
Tom

Hej

først

Ja, og hvis de har samme sampels politik som F.eks. Maxim skal man heller ikke bruge kredsene til noget seriøst.

"Max" skrev i en meddelelse news:415e9d59$0$182$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Læste et stef på en udenlansk gruppe, at microchip vidst ikke sendte flere samples til polen (eller i den stil) pga der vidst havde været en hel ala teknisk skole der havde bestilt samples... !

Kasper

Reply to
Repzak

Der var jo lige som ingen der kunne anbefale et sted hvor vi kunne køb dem, kun Farnell, men der var ikke nogen som ville oplyse om vi kunne handle som privat personer hos dem, ikke en gang Farnell selv gad svare på mails.

Men det lyder som om i misbruger Microchip, siden i er bange for at stedet skal lukke for servicen.

Go weekend Leo

Reply to
Leo

Jeg tror ærlig talt at Microchip er lige glad med at private bestiller samples. Det er bare en anden måde at lave reklame for ens produkt. Ploblemmet ligger nærmerere mindre firmaer som bestiller samples regelmæssigt for at undgå at indkøbe dem. Dette har Microchip observeret fra hovedsaligt østeuropæriske lande, og netop derfor er der nogen lande de ikke vil sende samples til. Desuden er der noget med at de ikke sender samples til folk med email-adresser fra hotmail, yahoo etc., da der kan oprettes uendelig mange email adresser hos disse, med mulighed for hamstring/snyd.

Men så længe at private(godt nok skal man indtaste et firmanavn) bestiller ganske få kredse når de har brug for dem, så tror jeg ikke at der sker noget. Der er jo ingen der siger at man skal udnytte sine 5*3 stk hver 20'ende dag.

-- Gert

Reply to
Gert

Øh, hvis der var fare for det, havde både Maxim-Dalls, ST-Microelektronik osv.. jo lukket for den slags for lang tid siden. og Microchip har gjort det en del tid nu, samt man kan købe dem direkte også fra dem, til en meget lavere pris end f.eks. Farnell hvis man virkelig mangler dem.
--
VH
Lars Molnit