Beskyttelsesfolie til plastic forplader/display

Ja jeg ved det ikke er helt elektronik relateret, men våger alligevel
det ene øje.

Der er i dag ofte en beskyttelsesfolie over displays på bla.
mobiltelefoner og meget andet elektronik udstyr, så min tanke var at
nogen med interesse i elektronik måtte vide noget om dette.

Jeg søger noget folie til at beskytte nogle plastic forplader/displays
der er meget følsomme overfor riser.

Jeg har prøvet med husholdningsfilm, det virker, men det er for bøvlet
og for langsommeligt at tilpasse.
Jeg kan ikke lige lure hvorledes man får folien til at sidde fast,
oftest er det kun en slags engangs folie forstået således at det kan
tages af ,og så kan det ikke klistres på igen, det falder af stort set
med det samme, er det mon monteret med en slags elektrostatisk ladning
?

Hvor kan man få færdigklippede / udstansede foliet som man forholdsvis
enkelt kan sætte på der hvor man ønsker beskyttelse ?
Hvis det skal monteres/"limes" vha. en eller anden form for
elektrostatisk ladning, hvordan gribes det så an ?

/Hans

Re: Beskyttelsesfolie til plastic forplader/display

De fleste af de firmaer, der laver reklameskilte, til at montere på biler,
har en computerstyret folieskærer.

Men hvis du fortæller lidt mere om dit projekt, så kan det være at nogen kan
hjælpe.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Beskyttelsesfolie til plastic forplader/display

eBay, der findes de i "alle" størrelser, både til mobiler, navigationer
og størrelser der passer til små LCD-skærme.

screen protection foil

Mvh Hauge

Re: Beskyttelsesfolie til plastic forplader/display

Forstår ikke at det er nødvendigt.
Jeg har en HTC Desire HD som er 7 mdr gammel.
Den jar ligget i lommen sammen med nøgler, mønter og andet habengut, men
der er ikke en eneste ridse i glasset.
Er der smartphones med plastikskærme eller er mit ridsefrit glas???

RK

Re: Beskyttelsesfolie til plastic forplader/display

Spørg Google om "gorilla glass"...

Bo //

Re: Beskyttelsesfolie til plastic forplader/display

jeg  er lidt bagefter.. men sE5% i Tigeren at der har de en folie til
mobiler ..
hvad og hvordan det virker ved jeg ikke.. det er 30 kroner de vil ha
for een enkel folie.
alex

Site Timeline