beskyttelse af dc i højtaler

ville høre om i har nogle gode råd ang beskyttelse af højtalerne.. det
må gerne være et lille print som jeg selv ka lave bare der er et
diagram...
problemet er at jeg får lidt dc på højtalerne når jeg tænder/slukker
hvilket resultere i nogle membranudsving som jeg godt vil undgå.. så
det må være noget med nogle relæer der slår fra når dc kommer...

håber i ka hjælpe på forhånd tak

Re: beskyttelse af dc i højtaler
Svaret er en gigantisk kondensator. ellers skal du lave noget fusk med at
dine højtalere bliver koblet fra inden du slukker og koblet til igen efter
den er tændt.

Re: beskyttelse af dc i højtaler

Spørg dig selv om det ikke er forstærkeren du vil lave om i stedet for
højttaleren.

Et kredsløb der tænder for et relæ 5 sekunder efter forstærkeren er
tændt og slukker med det samme, når du slukker for forstærkeren.

Re: beskyttelse af dc i højtaler

ja sådan noget ville være møg interesant.. er det svært at lave???

velleman syns jeg ik rigtig jeg vil bruge...

Re: beskyttelse af dc i højtaler

For mig - nej. For dig ?
Det kommer an på din elektronikerfaring og evner med en loddekolbe

Hvorfor ikke ?
De har netop det kit du skal bruge og til kun 189 kr.

Re: beskyttelse af dc i højtaler
On Tue, 01 Mar 2005 14:11:51 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

det ville ik være noget problem at lave.. vil helst købe komponenterne
og så lave det selv istedet for at købe noget der er færdig lavet

Re: beskyttelse af dc i højtaler
Hej Sinter

Du skal bruge:

1 relæ
2 dioder 1N4001
1 Elektrolyt
2 modstande
1 SCR
1 UJT

Så kan du lave det perfekte kredsløb til den opgave.

Hvis det har interesse så sender jeg gerne et diagram.

Mvh Max

Re: beskyttelse af dc i højtaler
On Tue, 1 Mar 2005 15:00:32 +0100, "Max"

ja tak meget gerne :-)

Re: beskyttelse af dc i højtaler

Er sendt

Mvh Max

Re: beskyttelse af dc i højtaler
On Tue, 1 Mar 2005 17:00:23 +0100, "Max"

har ik modtaget noget :-(

Re: beskyttelse af dc i højtaler

Jeg modtager også gerne et eksemplar

uffesaffald hos hotmail punktum com

Mvh. Uffe Ravn

Re: beskyttelse af dc i højtaler
Hej Uffe

Har sendt, men er ikke sikker på at det går med
vedhæftet fil på en hotmail adresse.

Mvh Max

Re: beskyttelse af dc i højtaler

Arh, det gik nu alligevel, tak så myket!

Mvh. Uffe Ravn

Re: beskyttelse af dc i højtaler
  Velleman laver et par kits netop til formålet, K4700 og K4701. Kan
købes hos Brinck.

Bedste hilsner Rune

Site Timeline