Beregning af modstand og effekt

Hej...
Har fået følgende problem at tumle med:

Jeg har udskiftet baglygtepæren på min motorcykel fra en alm. glødelampe til
en LED
Efterfølgende virker min fartpilot ikke.
En nærmere undersøgelse af MC'ens eldiagram tyder på, at fartpilotens
elektronik "føler" på ledningen til stoplyset.
Derfor tror fartpiloten, at jeg kører og bremser hele tiden, da LEDen
åbenbart ikke belaster ledningen nok - og vil derfor ikke koble ind.
Det er jo sådan set smart nok...

Lidt mere "googling" på nettet viser, at skifter man ud til LED i feks
blinklys, ja, så må man enten udskifte blinkrelæet eller sætte en modstand
parallelt over pæren.
Jeg har også "luret" mig til, at denne modstand synes at ha
specifikationerne 6 Ohm / 50 Watt
Mit spørgsmål er derfor: Hvordan beregnes denne modstands størrelse og
effekt.

I mit aktuelle tilfælde:
Gammel pære: 21 watt  12 volt
Udskiftes med ny LED: 170 mA / 12-14 volt

- Kan en eller anden lave beregningen for mig... Det er jo rart at kende til
teorien bag det man går og roder med!!!

God påske
/Jørgen

Re: Beregning af modstand og effekt

Well, 6 Ohm giver 2A / 24W ved 12V så en 6Ohm/50W modstand er fin til
formålet.

Her er Ohm's lov :-) Den er go' at ha'.

Mvh Ebbe

( 6 ohm 25 Watt modstand kan gøre det )