Beregning af Hornantenne?

Hej!

Er der nogen der kan foreslå en side, der kan beregne en hornantenne til
10.595 GHz ?

Her tænker jeg på en side med javascript e.l. der kan komme med målene
på sådan en sag, alt efter hvor stor jeg tillader den til at være.

Det er til tovejs mikrobølge link.

Jeg formoder at Messing er det foretrukne materiale til at bygge sådan
en i, alternativt glasfiberprint der loddes sammen.

Hvis jeg mangler at komme med nogle data, så sig til.

// Per.

Re: Beregning af Hornantenne?

Det eneste jeg har i min link samling er denne her
http://users.skynet.be/chricat/horn/horn-javascript.html

Måske den kan bruges

ellers skal du selv prøve at kigge her
http://www.educypedia.be/electronics/antennas.htm

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Beregning af Hornantenne?
Michael Meidahl Jensen skrev:
<KLIP>

Tak for linkene.

Det første link er desværre ikke den rigtige type, det burde jeg selvf.
have sagt, at det skal være en Waveguide-indgang i enden, istedet for en
PL259 eller BNC.

Det er et hus med Gunn-diode og Mixerdiode der skrues på i enden.

Jeg sidder og kigger på det sidste link, for at se om der er noget guld dér.

// Per.

Re: Beregning af Hornantenne?

prøv evt. at få fat i "Antenna Theory" af C. Balanis...
jeg kan ikke huske om der lige er noget specifik om horn (som vi siger i
jylland: hårn) antenner, men det skulle undre mig der ikke er...
undertitlen på bogen er "analysis and design" - så jeg mener heller ikke at
det er en ren praktisk bog...
jeg har selv brugt den til et par antennekurser...

i øvrigt så skal du svjh tænke på impedans-matching...

Rasmus