Beregne størrelse på modstand til lysdiode - Page 2

Re: Beregne størrelse på modstand til lysdiode

Jamen, - jamen, - det r så ok. Det er blot mig, der ikke synes, der er meget
elasticitet i 2,7 ohm. Men, - der er måske indrettet en lavere
driftsspænding for disse, - en eller anden stab. spænding, - det er der ofte
i et instrumentpanel.
Når jeg bliver nervøs, så er det fordi jeg tænker på de der tolv volt, der
under drift nemt bliver til mere end fjorten af samme.

Erling

Re: Beregne størrelse på modstand til lysdiode

Så har jeg fået betydeligt mere specifikation :)

Tekniske data RØD

Farve: Super Bright Red
Chip materiale: InGaN
Resin: Epoxy
Lead Frame: Ag Plating Iron Alloy
Hus: Wasserklar 5 mm
Angel: 30°
Intensitet: 7000mcd
Spænning: Typ. 1,9V - Max. 2,4V
Strøm: 20mA
Bølgekængde : 624nm

Dvs. jeg bør kunne smide 6 i serie og så en lille formodstand pr.
serie?!

Mvh. Morten

Re: Beregne størrelse på modstand til lysdiode

Ja, regn med 14,5 volt og 1,9 volt per diode, samt 20mA per kredsløb, så
er du på den sikre side.

Eller bare 20mA og en konstatnstrømsgenerator til hver 3 dioder.