Beregne energimængden i en spike

Jeg har målt nogle spikes på et Osc. hvor bredden f.eks. er 100uS og Vp-p er
2500V, hvordan er det lige man udregner energimængden/den effekt der ligger
i sådan en spike. Man skal vel integrere hen over spikens længde, men da
arealet af spiken ikke er kvadratisk men mere en form for savtand, da er jeg
kommet i tvivl omkring fremgangsmåden. Nogen der kan hjælpe mig videre?

Mvh
Carsten Wind

Re: Beregne energimængden i en spike

Energi kommer ikke af spænding alene. Så der må også være en vis strøm
involveret.?

Prøv i gruppen dk.videnskab

Mvh. Jørgen

Re: Beregne energimængden i en spike

Du skal beregne arealet og dens strøm, spiken trækker (ken modstanden du
aflverer spiken i).

Lav din spike om til en firkant (matematisk), og beregn Wh

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Beregne energimængden i en spike

Det er ikke bare lige sådan. De fleste ting reagerer induktivt på sådanne en
spike. var det blot en modstand så var det "let" nok.
Du skal have en måling af strømmen og spændingen. dem ganger du så sammen.
den kurve du nu får skal du beregne arealet af. så har du din effekt.
Du kan lave en estimeret calculation hvor du betragter kredsløbet der får
spiken som en almindelig modstand. Men den effekt du vil få vil være for
stor. Så den kan kun betragtes som WSC.

Jacob

Re: Beregne energimængden i en spike
Hej

Okay, kan forstå at jeg er nød til at optegne et strøm diagram for spiken.
Det skal iøvrigt siges at belastningen rigtigt nok en induktiv. Der drejer
sig om en 220VAC relæspole.
Den belastningsmodstand jeg skal inkludere i mit regnestykke må så være
vekselstrømsmodstanden for relæspolen ved de 220VAC?

WSC???

Mvh
Wind

Vp-p
en

Re: Beregne energimængden i en spike

Nå, du vil trods alt fortælle om det.?
Informationer som det ville være velkomne i første indlæg.

Det må dreje sig om den energi der kan opsamles i spole.

MEN:
Fortæl dog noget mere, mand.
Det er utroligt at folk der vil have hjælp, "nægter" at fremlægge sagen.

Hvilken situation er det du vil regne på.?
- Transient eller kontinuerligt.
- Ved 220V, eller 230V som det defineres til idag.
- Har du et firmanavn og type på den spole du vil regne på.?
- Hvad sagde leverandøren af spolen da du spurgte.?
- Link til datablad for spolen.?
- osv. osv.

Du er langtfra den første der mener de har en hemmelighed de ikke vil
dele med omverdenen. Så fortvivl ikke. - Du er bare på samme niveau som
mange andre.

NB.
Overvej at gøre som de fleste - og som er reglen: Svar under de du
kommenterer.

Se www.usenet.dk for at se hvorfor og hvordan man gør.

Mvh. Jørgen

Re: Beregne energimængden i en spike
spiken.
drejer

Tak for kaffe, sikke da en røffel man løber ind i!!!!!

Transient
220VAC @ 50Hz
Siemens, kan ikke huske varenr. på relæ'et.
Har ikke spurgt.
Har intet, relæet er af ældre dato.

Re: Beregne energimængden i en spike

Find type og nummer, måske der i forvejen findes en supressor/RC led til
den...

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Beregne energimængden i en spike

Du kan forstå det som du vil.

Hvis du vil have hjælp må du give de informationer du har.

Og hvis du har kendskab - og viden om energi - må du komme med mere info.
Så simpelt er det.

Eller spørger du bare for at få tiden til at gå.???

Mvh. Jørgen

Re: Beregne energimængden i en spike

Med WSC mente jeg WCS (Worts Case Scenario)

Jacob

Site Timeline