Beovision Avant32

Nogen der har et godt bud på fejlen i en avant 32.

Fejl:
Normalt billede / lyd i ca. 30min, her efter giver et "brag" i højtalerne,
lyd og billede forsvinder, display går ud, efter nogle sec. kan fjernsynet
tændes igen.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det må da næsten være noget løs forbindelse et sted i liniedelen e.lign.?

Du må igang med lidt visuel inspektion :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Beovision Avant32

Billedrør defekt.

Ja!

Jeps.

Re: Beovision Avant32
højtalerne,

Tak Ole. du har så lige sparet mig for nogle timers fejlsøgning af
denkedelige type.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hmm, er det ikke liige hurtig nok at konkludere billedrør defekt?
Indrømmet, de går da istykker på Avanterne, men en løs forbindelse kunne
da lave præcis samme fejl så vidt jeg kan se.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Beovision Avant32

Har haft printende ude og kan ikke se noget og der er ikke noget der er
banke følsomt.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hmm, ok. Kan du evt. fremprovokere slukket ved at banke på billedrørshalsen?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Beovision Avant32
On Wed, 21 Feb 2007 10:14:33 +0100, Kim Voss Schrader

Ja, men pga. den måde de er lavet på er dette en std. fejl. Det er
billedrøret 99,99999% sikkert.

"ESF" rør. På en Philips ville det givet et blink, og apparatet ville
luke, på en Avant går apparatet ud med et knald.

Re: Beovision Avant32
Hej!

Ok, surt :(

Ja, ESF-serien er mindre heldig.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Beovision Avant32

Ren nysgerrighed :

Kan man få et nyt rør ?
Ca. pris ?
Ca. tid for udskiftning ?
Skal der kalibreres en masse bag efter ?

Re: Beovision Avant32
On Thu, 22 Feb 2007 09:18:26 +0100, "Anders Jacobsen"

Ja.

Røret alene - kan ikke huske det, men jeg kan finde ud af det. Tror
det er 200-3000.-

1 dag, incl. afhentning og returnering. Og, ja - der skal justeres op.
Tager et par timer alene.

Re: Beovision Avant32
bare af nysgerrighed... hvorfor tager det så lang tid?... i produktionen tog
det vel ca. 30 min for et avant var løbet gennem produktionsbåndet... inkl.
sluttest...

ok... en del af opjusteringen var godt nok automatiseret, men alligevel...

Rasmus
Re: Beovision Avant32
Vel fordi røret blev sat i som noget af det første og processen derfor var
nemmere ?

Re: Beovision Avant32
On Thu, 22 Feb 2007 19:43:07 +0100, "Rasmus M. Jensen"

Prøv at hente sådan en. 2 mand er påkrævet et langt stykke hen ad
vejen.. Hvis du skal gøre som foreskrevet bør den transporteres i
orig. emballage, det er en palle med rå mængder af pap og flamingo. Du
skal modtage denne emballage, varemodtage den, pakke den i en bil,
køre ud til kunden, pakke emballagen ud af bilen, efterse kundens
produkt for ridser( og helst fotodokumentere disse) emballere kundens
produkt, slæbe det ud i bilen, køre det hjem, slæbe det ind på
værkstedet, pakke det ud af emballagen, adskille apparatet, rengøre
det for rå mængder af støv og skidt, adskille det fuldstændig,
demontere billedrør, genmontere nyt, samle produktet igen, opjustere
geometri i 3/5 modes, højspændingsteste apparatet, pakke det i orig.
emballage igen, returnere det til kunden, pakke det ud af emballgen
hos kunden, afprøve/genindstille det hos kunde, snak med kunde, pakke
emballage ud i bilen, køre det hjem, fjerne emballage fra bil,
bortskaffe emballage, skrive faktura.

Derudover tidsforbrug til bestilling af dele, snak/tidsaftaler med
kunde. Samt det faktum at 1/3 eller mere skal det hele igennem igen
pga. fejl i apparat, enten nye, genopståede eller pga. montagefejl.

Jah. Men det setup er ikke til stede på et -eller - andet værksted.
Desuden er alle dele i produktonen nye og rene, og skal ikke hentes
hos en kunde, diskuteres med en kunde eller adskilles først, vel?

Ja. Manuel opjustering er tidskrævende. B&O kunder med defekte
apparater er ekstremt tidskrævende. Ja, kundesnak indregnes i
betalingen.

Nej, jeg roder ikke i den slags mere.
Gud ske lov.

Re: Beovision Avant32
hehe... du er en fantastisk fortæller Ole... :-)
konkret var det blot det med at selve opjusteringen alene kunne tage en
time... men jeg forstår nu... hehe

Rasmus
Re: Beovision Avant32
On Thu, 22 Feb 2007 22:03:30 +0100, "Rasmus M. Jensen"
:-)

Jeg vil påstå at drive/cutoff/geometri justering tager ca. 2 timer
hvis man skal gøre det seriøst. Kunder med 32" Avanter har/havde en
tendens til at kunne(ville) se geometrifejl på få mm.

Og CRT-baserede apparater HAR geomtrifejl. Kan ikke løses.

Re: Beovision Avant32
helt enig... det handler bare om at nå til det punkt hvor det bedste
kompromis findes... :-)

Rasmus
Re: Beovision Avant32

Det er vel = skrot ?

Re: Beovision Avant32

Eller rep og salg ?

Jeg har en kammerat der i 10 år har lyttet på "piber", hanh købte dem
brugt og har lige solgt dem igen med at tab på 1000 kr.

Der er marked for "knald og luffe" produkter....

Re: Beovision Avant32

IMHO ja... - men det er jo en smagssag, jeg har aldrig brudt mig om
avanterne, og de bliver afvist på vores værksted / henvist til B&O
butikken...

En værkstedregning på skift af rør løber gerne op mod 10K ... - de 2-2500
Ole Geisler nævner i rør-pris er netto-prisen, og forhandleren skal vel osse
tjene på det???

 - Piberne er stadig "moderne"... - Det er et brugte billedrør'sTV ikke. Til
10K kan folk få en OK fladskærm...

Tjoeh... - men ikk' så meget avanterne...