Beotalk 1100 problem

Hey,

Er der  nogen der har rep-erfaring med Beotalk 1100 telefonsvarer? Jeg har
en inde der ikke kan betjenes. Den starter med meget lys i displayet, og
sænker så lyset til svag sekundet efter. Der er enten ingenting eller også
et lille telefonrør i displayet, og tastetryk har ingen effekt. Jeg har kun
strøm på, ingen linie.

Når jeg måler er der masser af gang i sagerne, sving på krystaller og
aktivitet på en masse ben, og scanpulser på keyboardet. 5V forsyning OK uden
ripple.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Beotalk 1100 problem

Har du et diagram? (kunne ikke google et.)
Nogle ideer lige fra hoften:

Manuel reset af uC?

En knap er konstant er aktiv/hænger, så den fra power-on tror en tosse
trykker?

Bliver 5V'en delt ned til en 3.3 eller andet (nok ikke sansynligt for et
pre1999 produkt, men man ved aldrig)?

/Jan - der gerne ville se et diagram på sådan en fætter :)

Re: Beotalk 1100 problem

Nej, desværre. Men jeg fandt en brugermanual. Det lille telefonrør i
displayet betyder at linien er optaget. Og det går faktisk væk når jeg
sætter en linie til. Så der er åbenbart gang i systemet så langt at den kan
føle liniespændingen og vise status i displayet.

Tror jeg ikke, det virker som om den kører.

Hm, prøvede lige at måle lidt, men det tyder ikke på det. Det er
'fjernbetjeningstaster', altså gummiknapper med kulgummi-knop på undersiden.
Jeg kan se scanpulserne reagere når jeg kortslutter tastefelterne på
printet. Ser OK ud.

Nej, kun 5V på det hele. Der sidder en Analog Devices DSP-tingest, der osse
kører 5V. Der var ikke så meget pjat med flere forsyninger dengang, haha.
:-)

Ku' jeg osse godt bruge lige nu.  :-/

--
Ulrik Smed