BEOMASTER 6500 Højre kanal død

Hej er der nogen der ligger inde med diagramet til BeoMaster 6500?

Mvh.
Jacob Berg

Re: BEOMASTER 6500 Højre kanal død

Ja. Men hvad har du undersøgt og hvad er du kommet frem til?

Peter

Re: BEOMASTER 6500 Højre kanal død
Hej Peter
IC200 og IC205 samt de 2 effekt modstand ved siden af er brændte (IC'er
kortsluttet og modstande afbrudte) udover det er TR206 og D201 kortsluttet.

/Jacob

Re: BEOMASTER 6500 Højre kanal død

Ok. Du skal skifte alle transistorer og dioder i trinnet indtil C202. Jeg
har en PDF med dia.
Check for dårlige lodninger.... der er sansynligvis mange, og kig også efter
på det lille print på trafoen for en ordens skyld.

PC-elektronik.dk har vist hvad der skal bruges.

Peter

Re: BEOMASTER 6500 Højre kanal død
Tak for hjælpen:)
Kan du sende mig pdf'en så jeg kan se typerne på komponenterne.
Og tak for tippet om PC-elektronik.dk - de har vist alt hvad man kunne få
brug at den slags:)

Med venlig hilsen og endnu engang tak for hjælpen
Jacob Berg
jba@berg-lemvig.dk

Re: BEOMASTER 6500 Højre kanal død
Har nu udskiftet komponenterne og checket printet efter.
Men det der sker nu er, at når jeg sætter forsyning på står der "timer off"
i display - når jeg så trykker power on på fronten tænder det kort op (1
sek) man når lige at se den skriver radio 4 i display og herefter slukker
den så igen???

Er der nogen der ved hvad det kan være?

mvh
Jacob Berg

Re: BEOMASTER 6500 Højre kanal død
Har også problemer med en BM6500.
Har ikke fået den til at vise noget i displayet endnu ??
Kan tænde, men slukker straks.
Hvis nogen kan maile diagramet, vil det være til stor hjælp.

MVH
Jens Jensen