Beomaster 6000 slukker af selv

Har længe haft problemer med at min beomaster 6000 slukker af sig selv. Nu
er det så slemt at den kun er tændt i få sekunder inden den slukker. Hvad
kan være galt?
Jeg har en ven der er elektronikmekaniker, men han vil gerne vide hvad han
skal lede efter inden har går igang.

PS også posted i teknik.lyd

Re: Beomaster 6000 slukker af selv

Der er jo mange muligheder, beomaster 6000 er jo helt bestem en ældre sag.

Så jeg ville nok kikke efter dårlige lodninger / løse forbindelser i
strømforsyningen.

Og hvis det er som det skal være, så ville jeg skifte nogle
elektrolytter i strømforsyningen de kan godt gå hen og blive ohmske /
miste deres kapacitet med årne.

Men ok det er jo bare et lille forslag og det skal jo tage med forbehold
for, at det sagtens kan være meget andet.
Det er jo noget svært, at spå om en fejl i et apparat som man ikke kan
se ned i.

De beste hilsner

J.

Re: Beomaster 6000 slukker af selv

Det kunne nemt være tomgangsstrøms potentiometrene i udgangsforstærkerne som
er dårlige, det er i alt fald en rimelig hyppig fejl i den model.

mvh
JBH

--
Qbic6400, Sønderborgs svar på Låsby Svendsen.  Se plattenslager.com
http://plattenslager.com/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id40 %

Re: Beomaster 6000 slukker af selv

Nu
Hvad
han
som

Skift dem til DC-ballance med det samme, og så alle de røde lytter på
udgangsprintene.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline