Beomaster 5000 defekt

hej derude
Jeg har nu haft min goe' gamle beomaster 5000 (type 2321)liggende skilt ad i
et halvt år og nu skal jeg altså til at have det problem ordnet. Den vil
ikke tænde - der er nok lidt logik i den der siger at hvis der er en fejl så
vil den ikke tænde. Piller jeg stik P6 ad kan jeg godt tænde den og det ser
ud til at virke normalt på displayet (skifte kanal - kører op og ned med
volume etc). Nu har jeg haft board #3 ude og haft en hel del komponenter
loddet ud og kontrolleret for fejl - men jeg kan ikek finde noget. Er der
nogen der er bekendt med en "almindelig" fejl her (jeg synes ikke rigtigt
der er andet end stik-udtag på den side af P6 som jege har afbrudt ud over
de kondensatoer og dioder som jeg har kontrolleret)? Den havde en del
tomgangs-støj - rent faktisk også når den var slukket - i højttaleren før
den holdt op med at virke.
Jeg har ikke kontrolleret udgangstransistorerne - ihvertfald ikke særligt
nøje - da P6 jo er monteret bagved disse..

mvh - thomas iwang

Re: Beomaster 5000 defekt

Noter til rep af en 5500 fra mit arkiv:

Bagerens Beomaster 5500 havde sveden to modstande af, dem til at fange
HF på udgangen og så blev den hel... varm.

155kHz på udgangstransistorene - afsatte ca 25 watt i hver kanal !

Smålytter til +/- 12 volt der fejlede, udskiftning og alt var godt igen.

Re: Beomaster 5000 defekt
hej igen
tak for tippet - jeg prøver at gå det efter en gang mere - inden jeg
skrotter den...

mvh - ti

Re: Beomaster 5000 defekt
et halvt år og nu