BeoMaster 4500 delvis defekt - Page 2

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt
over IR delen

Hmm, jeg kan ikke se, der mangler noget, men du har selvfølgelig
zoomet ind på siderne, så mon ikke du har ret ;-)

Mvh, Leif

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt
Hej Leif,

jo desværre på side 2-5... det er vist galt hele vejen ned der...
men typisk lige der hvor man skal bruge det...
derfor jeg spurgte om JBH vil scanne, fotografere eller lign...

Rasmus

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Jeg har skudt et billede med digikamera i højeste opløsning og sendt.håber
du kan bruge det.

mvh
JBH

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt
Jeg kiggede lige lidt i diagrammet, nu det var hentet ned fra hylden.

Jeg mener at huske de 2 bipolare elektrolytter C44,C60 (47uf) bliver trætte,
muligvis også C82 (220uf) Check/lod diverse løse forbindelser omkring
strømforsyningen, der er et par komponenter (transistor/modstand) som er
varme ved drift. Efterlod også udgangs-ic og transistorer på den store
køleplade.

Og så forekommer det mig at jeg har set en BM4500, hvor der OGSÅ var en IR
modtager på selve taste/display printet. Sikkert aht. følsomheden hvis
receiveren hænges op på væggen og derved fjernbetjenes "ovenfra".

mvh
JBH

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Hej og tak for din mail...
det er super interessant med IR modtageren på fronten... det skal jeg lige
have kigget på...
især fordi den hænger og ikke står på bordet...

Rasmus

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Kan købes ret billigt på f.eks ebay:

http://cgi.ebay.com/BANG-OLUFSEN-BEOMASTER-3500-4500-SERVICE-MANUAL-CDR_W0QQitemZ380193074343QQcmdZViewItemQQptZUK_Consumer_VintageAudio_RL?hash=item588545eca7