BeoMaster 4500 delvis defekt

Hej,

jeg har en BeoMaster 4500 som er delvis defekt.
Det drejer sig om at IR modtageren eller noget efterfølgende er dødt...
problemet opstod i forbindelse med at det gamle fjernsyn brændte af - de to
var forbundet via audioudgangen på fjernsynet. Da det sagde bang kom der
også en ret grim lyd i radioens højttalere...
Efterfølgende har man kun kunnet bruge fjernbetjeningen hvis den har været
holdt helt op mod IR modtageren i radioen.

B&O butikken i Silkeborg har haft kigget på den, men de siger der ikke er
noget fejl?!?!?
Jeg har prøvet med en anden fjernbetjening, og at bruge den nuværende
fjernbetjening sammen med noget andet udstyr - og det virker...

Derfor må det være radioen - jeg er bare ikke i besiddelse af servicemanual
eller noget som helst så et bud på problemet og en kopi af en servicemanual
er meget velkomment!

På forhånd tak.

Rasmus

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Jeg har haft en lignende oplevelse med en Beocenter 9000 med mcl-link, hvor
det var elektrisk støj fra strømforsyningen i en netværks-switch der
generede ir-modtageren.
Jeg kunne forestille mig at ir-delen ligner hinanden på de 2 modeller, de er
vel fra ca. samme tid.

Eftersom værkstedet siger den ikke fejler noget, kunne det tyde på noget i
dine omgivelser der støjer, enten ir el. elektrisk støj.

Prøv at slukke alt elektronik pånær Beomasteren og se om det ændrer noget.

--
Henning

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

hmm... tak for dit svar... men jeg tror ikke på den der...
det gamle billedrørs tv er udskiftet til en flad panasonic... ellers er
setuppet præcis som før...
eftersom der kom en ret ubehagelig lyd i højttalerene så er jeg sikker på at
der er noget der er brændt af inde i radioen...

Rasmus

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Du skriver at B&o værkstedet ingen fejl kunne finde, dvs. apparatet virker
hos dem, og selv om du ikke tror på mit forslag, er det da nemt at prøve.

--
Henning

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Plasma har det med at forstyrre nogle fjernbetjeninger.....

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Mit Beocenter 9000 har stærk nedsat følsomhed når mit panasonic plasma tv er
tændt, men det optræder jo kun når tvet er tændt.

--
Henning

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt
ja, men det her er en 32" LCD...
og symptomet var der jo også i tiden mellem de gamle og nye fjernsyn...
jeg skal gerne prøve for at stille jer alle tilfredse herinde... :o)

Rasmus

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Prøv alligevel lige at tage strømmen helt fra Panasonic'en.

Der er et par elektrolytter i Beomaster 4500's strømforsyning som med tiden
bliver dårlig  det kan muligvis påvirke IR følsomheden. At fejlen opstår
ifbm. tv fejlen kan være en tilfældighed.

I øvrigt, så check lige om glaspladen hænger ordentligt fast (gælder også
for andre ældre B&0 produkter) . Den er klistret fast med "skum" tape som
får samme sygdom som "skum" ophæng i bashøjttalere

mvh
JBH

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt
Og forresten, mht. reparation, så er her et godt bud på en i området som
sikkert kan hjælpe.

http://peteropfinder.dk /

mvh
JBH

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt
det hjælp som jeg forventede ikke en dyt...

ja - det _kan_ være en tilfældighed, men det mener jeg nu ikke det er i det
her tilfælde...

den ser udmiddelbart ud til at sidde som den skal...

er der nogen der rent faktisk har servicemanualen til 4500'eren??

Rasmus

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Ja. men jeg har ikke en fungerende scanner. Måske jeg kan tage et
digibillede.  mail mig lige (privat) en e-mail adresse, hvis den du har her
ikke dur.

mvh
JBH

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Mimnder den ikke meget om den i 5500?

Diagrammet til den er at finde på tsinding.dk.

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Neej, der er ret stor forskel på f.eks udgangsforstærkerne.
Strømforsyningerne ligeså.

Diagrammessigt er Beomaster 3500/4500 ens. Beomaster 5500/6500/7000 er også
ret identiske.

Okay, der er da godt nok sket ting og sager på den side siden jeg sidst var
forbi ;-)

mvh
JBH

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt
hvis du vil lade mig låne den så skal jeg nok scanne den ind og vedlægge en
lille erkendtlighed når jeg returnerer den... :o)

Rasmus

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Jeg har den som pdf'er.

Jeg sender den gerne til dig, men den fylder 4,2Mb.
Er din mailadresse, en du kan modtage store filer på?

Ellers vil jeg opdele med med TotalCommander, så kan du selv
samle den igen.

Mvh, Leif

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Jeg kan godt modtage på moppe(at)post6.tele.dk.

Er der en grund til at du ikke har smidt den på tsinding.dk?

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Har tidligere uploaded til hans ftp, men uden at filerne er blevet
tilgængelige herefter.

Jeg indrømmer dog, det er lang tid siden jeg sidst har været på siden...

Jeg har en (købt) dvd med ~2GB maualer, jeg *deler ud af*.

Mvh, Leif

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt
Hej Leif,

send den venligst til rasmus snabel a  elvis punktum dk
der kan jeg modtage op til 20 Mb så ingen problem...

hvis du skulle finde på at smide de der 2 GB et sted - måske fileshare, så
må du meget gerne sige til... :o)

på forhånd mange tak.

Rasmus

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt
du meget gerne sige

Den skulle så være hos dig nu.
Ellers siger du bare til
Mvh, Leif

Re: BeoMaster 4500 delvis defekt

Hej,

jeg har fået en servicemanual af Leif, men lige præcis den side med
diagrammet over IR delen mangler der et stykke af diagrammet der hvor
siderne er delt...

kan du hjælpe mig med den del vil jeg være glad...

Rasmus

Site Timeline