Beogram 8002, motor brummer.

Hej.

Har lige skiftet en 2200u/16V fordi der var ripple på 5V, og så kom der liv
i den. :-) Men den brummer i motoren når den starter, og står og svinger
lidt mellem at brumme og ikke brumme når den kører. Det falder dog til ro
efter nogle få sekunder, og så kører den fint. Belaster man så tallerkenen
lidt med en finger, kommer det igen, kortvarigt. Er det bare feedbacken i
motorstyringen der regulerer lidt aggresivt, altså skal det være sådan?
Eller der det måske en lyt til der er afbrudt? Brummet lyder ret
"50Hz-agtigt".

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Beogram 8002, motor brummer.

liv

Kan du ikke prøve en anden uF, enten samme størrelse, eller lidt over/under?

Torben

Re: Beogram 8002, motor brummer.

Min brummer også ved belastning.
Da der var fejl på fotoaftasteren, lød det værre.
Så det er en mulig fejlkilde.
Strobo skiven, er det en med plastic film på, eller metal med huller i?
Den af metal funker bedre, men er svær at opdrive :-(

--
mvh Uffe

Re: Beogram 8002, motor brummer.

Hm, den fejler vist slet ikke noget. Jeg målte lidt på tachosignalet, det
ser OK nok ud. Og når den spiller lyder det også fint nok, ingen wow at
spore. Måske det også blev lidt bedre af at løbeværket igen kom op at hænge
i fjedrene. Så jeg tror jeg dømmer den OK.  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Beogram 8002, motor brummer.

Desuden kører den bedst, når der er svinghjulseffekt af både pladetallerken
og vinylskive.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline