Beogram 6002 flytter ikke tonearmen

Hej NG!
Jeg forsøger at opspore fejlen i en Beogram 6002.
Symtoner: Den flytter ikke tonearmen under afspilningen af pladen. Dvs.
efter et par omgange hopper nålen over ....
Den kan ellers godt flytte armen når man trykker "pause" og flytter den med
< og >.

Jeg har en diagram fra en Beogram 8000. Der er der en LDR modstand og en
linse eller spejl som styrer det der "tracking".
Er der så også en LED eller en pære?
Mit håb er at pæren er evt. sprunget?
Eller hvordan virker det?
mvh Mic

Re: Beogram 6002 flytter ikke tonearmen

Ved Beogram 8000 er det en pære.
Jeg har været ude for at den var sprunget.
Det medførte den fejl du beskriver.
På en 8000 kan der, hvis pladetallerkenen afmonteres, ses om der er lys i
pæren.

--
mvh Uffe

Re: Beogram 6002 flytter ikke tonearmen

OK, tak, det vil jeg lige kigge på. Men hvor sidder pæren? Den er vel også i
tonearmen?
mvh MIC

Re: Beogram 6002 flytter ikke tonearmen

Nedenunder tonearmen.

--
mvh Uffe

Re: Beogram 6002 flytter ikke tonearmen
.
Altså monteret nedenunder i selve tonearmen? Eller i kabinettet?
(Jeg kan ikke finde den)
mvh Mic

Re: Beogram 6002 flytter ikke tonearmen

Hej Uffe!
Tak for dit tip. Jeg fik forsigtigt skillet det hele af. Målte pæren igennem
med en ohmmeter, der var ca. 60 ohm. Bandede lidt. Satte 10 V til pæren.
Pæren lyste.
Rensede den der LDR modstand med en vatpind og iso. Samlede tonearmen,
lirkede med alle connectorer henne ved det store print, samlede det meste.
Tændte for den, og minsandten der var lys i den.
Samlede lidt mere. Og den virkede. Den skulle lige justeres lidt, da den
først flyttede armen efter 12-14 omdrejninger på pladen. Nu spiller den
bare.....
Hilsen MIC

Re: Beogram 6002 flytter ikke tonearmen

Velbekomme og god vind med den dejlige spille :-)

--
mvh Uffe

Site Timeline