Beogram 5005 tangential fejl

Har en Beogram 5005 tanngential pladespiller type 5921...

Fejl 1:  "Slæden" kører alt for hutigt ind over pladen ved Play, det er
samme fejl ved både 33 og 45 omdr.

Fejl 2:  Lampen der oplyser pladetallerkenen giver et kort glimt når
netsikket sættes i, og ellers ingen lys når låget er åbnet.

Om der sammenhæng ved de 2 fejl ?

Gode råd ? eller evt et diagram :o)

Mvh Henning

Re: Beogram 5005 tangential fejl

Sorry, ingen gode råd, men komplet servicemanual haves. Er din email adresse
valid, og er der plads til omkring 2,3Mb ?

Mvh Ebbe

Re: Beogram 5005 tangential fejl

Er det samme mekanik som 8002'eren? Og hvis det er, står der noget om
smøring/vedligehold af spindlen til slæden? Jeg har nemlig en stående som
rumler når slæden kører, og den kører i ryk. Du må godt smide den manual
efter mig også!  :-)

Ud over det, så lyder det meget sandsynligt at der er sammenhæng mellem at
lyset mangler og at slæden kører for langt, for det lys bliver brugt til at
føle om der er en plade på. Hvis det ikke lyser tror den der ingen plade er,
og den fortsætter, og autostopper.

På 8002'eren blinker lyset når man 'søger', og blinkfrekvensen kommer så
vidt jeg ved fra tacho'en på slædemotoren. Så måske fejlen skal findes
omkring tacho-delen.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Beogram 5005 tangential fejl

at
er,

Hej Ulrik

Jeg kender ikke 8002 mekanikken, måske er det samme ?
5005´eren lyser når man spoler, så måske er det alligevel ok ? ( det er år
siden den har været brugt )
Og nej, slæden kører ikke for langt, den kører for hurtigt ( i
spolehastistighed på Play )

Der sidder en 8 bens ic´ fætter i forbindelse med tacho / motoren L 272M
måske er det denne, vil lige se diagrammet

Mvh Henning

Re: Beogram 5005 tangential fejl

Vil det sige den sænker armen og afspiller, og samtidig fortsætter slæden
hurtigt, så pickup'en scratcher hen over pladen? Der sidder noget der føler
på armens position, og styrer slædemotoren efter den, så er det måske her
der er problemer. Tacho'en bliver muligvis kun brugt til at autostoppe hvis
der går over en vis tid uden at motoren har kørt. Det gør min 8002'er nemlig
nogle gange, hvis slæden bliver hængende for længe mellem to ryk.

Ebbe, takker for manualen!  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Beogram 5005 tangential fejl

føler
hvis
nemlig

Jo det er rigtigt nok at den gør det forkert !
Den sænker pickup´en korrekt ved pladens start / kant, og skøjter så "på
tværs" af rillen.
Autostop fungerer fint, det er kun slæden der har for travlt ved Play.

Anyway, så har jeg snydt og taget printet fra en Beogram 3500 til der kommer
komponenter, det funker.

Tak til Ebbe for manualen.

Re: Beogram 5005 tangential fejl

adresse

Hej Ebbe

Du må meget gerne poste manualen, og mailadressen skulle  funke :o)

Mvh Henning

Site Timeline