Beogram 1200 - brummer

Hej gruppe

Jeg har fået en pæn og nydelig Beogram 1200 forærende.
Den er jo født med 5-polet DIN-stik, så jeg har købt en converter til phono
med stelledning og koblet den til phono på mit standard Technics anlæg.
Det virker sådan set fint, men der er alt for meget brum når jeg afspiller
en plade.

Hvad kan jeg gøre?

Tim Bregning Karlsen

Re: Beogram 1200 - brummer

Forbind stelledningen til chassis, så der er forbindelse mellem chassis på
pladespiller og forstærker.

Re: Beogram 1200 - brummer

Tak for lynhurtigt svar!
Jeg troede jo faktisk at jeg havde forbundet den til stel, når jeg har
skruet den fast ved den takkede spændskive bag på forstærkeren - er det ikke
en chassis-forbindelse?

Tim :-)

Re: Beogram 1200 - brummer

Jo, den skrue er forstærkerens chassis-forbindelse.
Prøv evt. at forbind en ledning direkte mellem chassis-skruen på
forstærkeren og chassis på pladespilleren. Selv om der er en løs stelledning
på DIN-adapteren har jeg oplevet at den ikke fik forbindelse til
pladespillerens chassis.

Re: Beogram 1200 - brummer

OK - det forsøger jeg - tak for hjælpen

Tim :-)

Re: Beogram 1200 - brummer

stelledning

Desværre er alt for mange at de din phonoledninger med løs stelledning,
lodder helt forkert:

Stelledningen er loddet til ben 2 og ikke til kappen som den skal være.

Sikke en masse skrammel der sælges i den branche.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline