Beocord VHS 82.2

Davs, jeg har sådan en ældre sag på bordet, når der bliver sat strøm til
står den faktisk bare og blinker som et diskolys, nogen gode forslag ?

Det lyder som en motor der står og hakker imens den blinker i alt lys.

Mvh
Ronni

Re: Beocord VHS 82.2

Hvis det er et spm om at se film: containerpladsen

Hvis det er st spm om at hvae B&O i huset: lad den stå fremme, og køb en
anden maskine til at se film på. Skjul den, så ingen aner uråd...

Mig bekendt har B&O aldrig selv lavet det mekaniske til VHS maskinerne,
men købt et chassis og indbygget.

Bo //

Re: Beocord VHS 82.2
Hej!

Kan meget vel være lytter i strømforsyningen. Prøv at skifte dem :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Beocord VHS 82.2
B&O indeholder mekaniske omskriftere. Det er sikkert en rem der er
blevet for gammel, hvorfor den ikke kan skifte til den korrekte
applikation, sE5% som afspil bE5%nd. Jeg vil gE5% efter at undersF8%ge
remmene.

mvh
  Jeppe

Re: Beocord VHS 82.2
Det er lytter der åbenbart er blevet for gamle, skal lige have bestilt
nogen nye hjem så de kan skiftes.

Kan dog godt være jeg skal tjekke remme oxo, maskinen lyder som nogen
der har hældt en spand grus i når den kører båndet ind og ud.

Jeg ved dog ikke om den skal larme, det er jo trods alt en ældre video?

Mvh
Ronni

Re: Beocord VHS 82.2

Kan det betale sig ?

Det er ganske normalt.

Må jeg være ærlig ?
Smid dog det gamle lort ud og køb dig en billig skrammel
Phillips(Funai)masmkine i stedet. Bedre billede, bruger mindre strøm
spoler hurtigere og larmeer mindre.

Re: Beocord VHS 82.2
Uha ved ikke om det kan betale sig, det er nok mere for sjov skyld.

Behøver skam ikke købe en ny video, har de første 8 maskiner til at stå
som jeg har gået og lavet gennem den sidste måned. :)

Så vidt som jeg kan se er det kun 1 enkelt lyt der skal skiftes, og det
er jo trods alt en stereo video.

Mvh
Ronni

Re: Beocord VHS 82.2

For sjov, skifter du lytter i den.

Okay

Trods alt en 15-17 år gammel video. Har den NICAM dekoder ?

Min svigerfar smed hans (funktionelle) ud for 1 år siden.

Re: Beocord VHS 82.2
Jeg ved faktisk ikke om den har nicam decoder, har ikke ret meget
forstand på B&O :)

Ja jeg roder kun med elektronik på hobby plan, så det er bare mig der
fordriver tiden :)

Mvh
Ronni

Re: Beocord VHS 82.2
Hej!

Det har den ikke - det har efterfølgeren 91.2 iøvrigt heller ikke. Men begge kan
gengive et stereospor på VHS-bånd.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Beocord VHS 82.2

Dejligt....

Re: Beocord VHS 82.2
VHS 82 har jeg gode minder om, idet den gav mig mine første erfaringer med
HiFi video.Jeg optog mange timers god musik fra radioen i starten af
halvfemserne. Indmaden (både elektrisk og løbeværk) er Philips som jeg synes
dengang og senere var gode til HiFilyd.Min senere erfaring ifb med rep af
videoer var dog at det løbeværk (Charlie deck)der var i den (og de
tilsvarende Philips modeller) led af mange skavanker og var ret besværligt
at reparere. Den mindste smule slid på trykrullen resulterer i meget
krøllede bånd, og at skifte denne er en hel videnskab(som jeg snart ikke kan
huske mere).
Så min konklusion er at du ikke skal forelske dig i den i  forventning om at
den lever evigt.
MVH Lars Arup

Re: Beocord VHS 82.2
Hej!

Eh, Philips? Nu kender jeg ikke 82'eren, men i 91.2 sidder der da Hitachi... Er
det så en gammel kedelig charlie eller hvordan?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Beocord VHS 82.2
On Sat, 03 Dec 2005 22:26:45 +0100, Kim Voss Schrader

Ja.
Re: Beocord VHS 82.2
Ja som jeg skrev så er det et charlie deck!!
Og iøvrigt som i andre har skrevet så er den fra før Nicam'ens tid
VH Lars

med
synes
Hitachi... Er

Re: Beocord VHS 82.2
Hej!

Ja ja, rolig nu :o)

Jeps.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Beocord VHS 82.2
On Sat, 3 Dec 2005 22:19:27 +0100, "Lars Arup"

Det var der mange der anså det som.
Men servicemanualen indeholdt faktisk en beskrivelse som gjorde at man
kunen skifte den på mindre end 5 minutter.

Jeg vandt flere væddemål omkring dette i hine tider.

Derudover var Charlie et forfærdeligt løbeværk.

Re: Beocord VHS 82.2
Ja jeg kan godt huske at det kunne gøres ret hurtigt hvis man kørte
trykrullen frem til en given position. Nå men hvor hurtigt kunne du så
skifte remmen inde mellem de to chassicplader?
Det var vist temmeligt besværligt.
VH Lars

med
synes
besværligt
1

Re: Beocord VHS 82.2
On Sat, 3 Dec 2005 22:57:35 +0100, "Lars Arup"

30 minutter for et komplet kit, med nyt planetgear, remme,
modholdsbånd, trykrulle og free lever.

Incl. timing.