Beocom 4 ladeproblem?

Jeg har problem med opladning af min Beocom 4 telefon. Problemet er opst=E5et efter jeg, for et par uger siden droppede TDC for at skifte til IP telefoni. I den forbindelse var telefonen frakoblet b=E5de str=F8m- og telefonlinie og l=F8b t=F8r for str=F8m. P=E5 trods af, at den efterf=F8lgende har st=E5et til opladning i over 24 timer, kan den ikke t=E6ndes. N=E5r jeg trykker p=E5 knappen i midten, viser=

den kortvarigt B&O logoet, hvorefter den skriver "slukker" og s=E5 g=F8r det. Telefonen er ca. 5 =E5r gammel, men der har ikke tidligere v=E6ret problemer med batterikapaciteten eller opladningsproblemer, s=E5 det virker ikke logisk at dette skulle v=E6re problemet.

Da jeg skiftede sad den - ved en fejl - kortvarigt direkte fra basen til telefonstikket udenom adaptoren, kan det have gjort noget? Er der nogen der evt. har en l=F8sning p=E5 dette problem, eller er der kun den "h=E5rde" vej ned til forhandleren?

Pft.

Reply to
THKastrup

Min egen Beocom (dog ikke en 4), havde 3 SMD modstande i bunden, som faldmodstande ved ladning. Altså inde i telefonen selv. De 3 modstande havde loddet sig selv ud, og efter en klat ny tin, så kørte dens ladning igen.

Måske det samme med din.

--
Christen Fihl
Reply to

Måske det bare er tilfældigt at det falder sammen med udbyder skift. Jeg har oplevet at mine ikke ville lade, det var fordi terminalerne i bunden var irret. En rensning fik det til at virke igen.

Mvh Jan

Reply to
Jan Thogersen